Programul „Noua Casă” va continua și în acest an

Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului României, a anunțat că programul „Noua Casă” va continua și în acest an. Platforma de garantare a fost aprobată cu 500 de milioane de lei, iar criteriile de eligibilitate nu s-au schimbat.

Avansul va fi de 5% pentru locuințele care costă cel mult 70.000 de euro și de 15% pentru locuințele care costă cel mult 140.000 de euro.

„Programul Noua Casă va continua şi în acest an. Platforma de garantare a fost aprobată la 500 milioane de lei şi criteriile de eligibilitate au rămas aceleaşi, avans de 5% pentru locuinţe estimate la cel mult 70.000 de euro şi avans de 15% pentru locuinţe estimate la cel mult 140.000 de euro.”, a spus purtătorul de cuvânt al Executivului.

Mihai Constantin
Mihai Constantin (SURSA FOTO: Dreamstime)

De la începutul Programului Prima Casă, în 2009, și până la sfârșitul lui 2023, au fost acordate 333.219 garanții și promisiuni de garantare, în valoare totală de 31,57 miliarde lei, care au susținut credite de 63,8 miliarde lei. Programul „Noua Casă” a fost lansat în 2020, într-o formă îmbunătățită, pentru a permite achiziționarea unor locuințe mai mari și mai scumpe, dar a păstrat principiile Programului „Prima Casă”, rămânând cel mai accesat program din domeniul imobiliar.

Condițiile necesare pentru a contracta un credit

Pentru a putea obține un credit prin programul „Noua Casă”, trebuie să îndeplinești următoarele condiții:

  1. La momentul cererii împrumutului, trebuie să declari că:

    • Nu deții nicio locuință, nici tu, nici împreună cu soțul/soția, indiferent cum ai obținut-o, sau
    • Deții cel mult o locuință, care nu a fost cumpărată prin acest program și are o suprafață mai mică de 50 mp.
  2. Cumperi o singură locuință, printr-un credit garantat de program.

  3. Ești persoana care împrumută banii de la bancă sau altă instituție financiară.

Cum să trimiti o cerere sau petiție către Ministerul Finanțelor pentru programul „Noua Casă”? Poți trimite cererea prin poștă la Ministerul Finanțelor, Registratura Generală, Strada Apolodor nr. 17, București, Sector 5, sau poți folosi formularul online.

Cum primești răspunsul la cererea/petiția ta? Răspunsul îl vei primi prin Poșta Română sau prin e-mail, prin serviciul de relații cu publicul al Ministerului Finanțelor (dacă soliciți acest lucru).