Asociaţia Pro Infrastructură (API), îi întinde o mână de ajutor premierului Dacian Cioloș și îi transmite o listă cu nouă măsuri necesare pentru atingerea obiectivului formulat în program de a trata “investițiile în infrastructură cu prioritate”. Printre măsurile cerute de API se regăsesc înființarea unei noi structuri, Compania Națională de Investiții în Infrastructură, implementarea Master Planului General de Transport după o consultare cu specialiștii, reorganizarea TAROM și continuarea procesului de privatizare a CFR Marfă, Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) și a Portului Constanța.
Cele nouă măsuri de luat în calcul sunt urmatoarele:
● implementarea Master Planului General de Transport, document strategic elaborat după o largă consultare cu specialiștii, societatea civilă și Comisia Europeană
● demararea procedurilor pentru activarea Clauzei de Reformă Structurală și obținerea ajustorului de deficit bugetar de 0,5%PIB/an pe 4 ani care să permită contractarea împrumuturilor BERD/BEI prevăzute în varianta optimistă a Master Planului
● înființarea unei noi companii naționale, Compania Națională de Investiții în Infrastructură (CNII), ce va prelua proiectele de investiții în derulare la CNADNR și CFR și va lansa noile proiecte. CNII va fi un model de bune practici în ce privește politica de personal, criteriile fundamentale de selecție fiind competența și integritatea (zero toleranță pentru nepotism și politizare)
● înființarea în cadrul CNII a unui departament de proiectare, finanțat corespunzător, care va atrage cei mai buni specialiști de pe piață si va fi dotat cu echipamentele necesare astfel încât proiectarea șstudiile să poată fi făcute “inhouse”, scurtând astfel foarte mult timpul de pregătire a proiectelor și îmbunătățind calitatea acestora
● crearea unui “task force” la nivelul Ministerului care să revizuiască legislația care pune piedici proiectelor de infrastructură, dar și normativele și standardele care sunt depășite
● aprobarea și susținerea unui plan de reorganizare al TAROM care să prevadă înnoirea și uniformizarea flotei; transferul și conversia unor aeronave (A310) în scopuri VIP pentru ca zborurile de stat să nu mai reducă capacitatea operațională a companiei
● continuarea procesului de privatizare la CFR Marfă după restructurarea companiei pentru a o face atractivă și competitivă
● continuarea procesului de privatizare la Compania Națională de Aeroporturi București (CNAB) și la Portul Constanța cu păstrarea pachetului majoritar la Statul Român și folosirea sumelor obținute din privatizare pentru dezvoltarea infrastructurii celor două companii
● transparentizarea activității ministerului și a companiilor din subordine și organizarea de consultări publice inclusive în toate deciziile strategice.