Valoarea tichetelor va fi mai mare față de 2016: de la 6.500 de lei la 8.000 de lei.
Bugetul alocat va fi la fel ca anul trecut – 220 de milioane de lei.
Deocamdată nu e clar când va începe acest program. Cel mai probabil vom putea duce mașinile la casat de la sfârșitul lunii aprilie.
O parte însemnată din această sumă va fi destinată programului Rabla Plus, prin care românii sunt încurajați să-și cumpere mașini electrice și hibrid.
În paralel, Ministerul Mediului vrea să finanțeze crearea de stații de încărcare a mașinilor eco.
”Rabla Plus va avea o sumă mult mai mare decât anul trecut la dispoziție pentru 1.500 de autoturisme electrice. Aici vreau să vă spun că foarte mulți au ridicat problema: domnule, cumpărăm mașini electrice, dar nu avem stații de încărcare. Ne preocupăm ca la pachet să vină și stații de încărcare care să fie la dispoziția fie a operatorilor existenți, fie a celor care vor să-și dezvolte astfel de stații de încărcare. Vrem să creăm un sistem, cel puțin în jurul marilor orașe, în care mașinile electrice să fie din ce în ce mai folosite”.
Totodată, Ministerul Mediului intenționează să aloce fonduri primăriilor care vor să achiziționeze autobuze electrice.
”Vrem să punem la dispoziția autorităților locale fonduri din Administrația Fondului pentru Mediu sau din banii pe care i-am strâns datorită certificatelor de emisie CO2, acolo sunt aproape 1 miliard de lei, care pot fi folosiți pentru astfel de investiții, care înseamnă autobuze electrice.”