Teoretic, din 13 februarie, oricine trece pragul celor 22 magazine H&M din ţară şi aduce o sacoşă plină cu haine folosite (chiar dacă nu poartă eticheta H&M), ar trebui să primească în schimbul ei vouchere cadou care pot fi folosite la achiziţia de haine noi din magazinele H&M.
Practic însă, angajaţii din reţeaua locală de magazine spun că n-au aflat nici când începe exact campania şi nici care ar trebui să fie cantitatea de haine folosite pentru care cumpărătorii ar putea primi un voucher.
Ce se ştie: „Va fi bătaie pe vouchere. Din câte am înţeles sunt valabile şase luni, dar valoarea cumpărăturilor trebuie să depăşească o anumită sumă – 100 sau 150 de lei, nu ştiu exact – pentru ca reducerea să fie aplicată”, atrage atenţia un angajat al H&M.
Dacă la noi încă nu se ştiu „detaliile tehnice” ale campaniei – „(…) habar n-avem dacă, de exemplu, trebuie să stea cineva să cântărească toate plasele”, adaugă sursa citată -, la alţii a început deja.
În magazinele din Marea Britanie, H&M oferă 5 lire sterline, echivalentul a 25 de lei, pentru fiecare sacoşă de haine, scrie Daily Mail. O persoană se poate prezenta cu cel mult două sacoşe/zi. În cazul lor, valoarea cumpărăturilor trebuie să depăşească 30 de lire pentru ca reducerea să fie aplicată.
De azi, şi cumpărătorii din Irlanda vor putea recicla hainele, iar valoarea voucher-ului este de 5 euro. Date fiind aceste sume, în România valoarea voucher-ului ar putea fi cuprinsă între 20 – 25 de lei.
Vânzările H&M în România s-au dublat în anul fiscal 2012 (în perioada 1 decembrie 2011-30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro. Retailerul a deschis, în această perioadă, 8 magazine în ţară, numărul total de unităţi ajungând la 19 la finalul anului fiscal. În trimestrul al patrulea, compania a deschis 3 magazine.
Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz (H&M) în România s-au dublat în anul fiscal 2012, încheiat pe 30 noiembrie, la 635 milioane coroane suedeze (74 milioane euro), după deschiderea a 8 magazine în această perioadă pentru un total de 19 unităţi.
La nivel mondial, vânzările H&M au urcat cu 10% în anul fiscal 2012, de la 110 miliarde coroane la 120,8 miliarde coroane (14 miliarde euro), în timp ce profitul net al companiei a avansat de la 15,8 miliarde coroane la 16,8 miliarde coroane (1,9 miliarde euro), potrivit datelor companiei.
H&M a anunţat că va colecta, începând cu această lună, orice tip de articole de îmbrăcăminte, indiferent de brand şi starea sa. Programul de reciclare se va desfăşura în magazinele H&M din toate cele 48 de pieţe pe care este prezent.
„În fiecare an, tone de textile sunt aruncate odată cu deşeurile casnice şi ajung la groapa de gunoi. Cel puţin 95% din aceste haine pot fi reutilizate, repurtate, refolosite sau reciclate – în funcţie de starea articolului de îmbrăcăminte. Pe termen lung, H&M vrea să reducă impactul confecţiilor asupra mediului şi să creeze o buclă închisă pentru fibrele textile“, au declarat reprezentanţii companiei, citaţi de agenţia de presă Thomson Reuters.
Acest tip de buy-back nu este străin pentru piaţa românească. Magazinele Intersport aveau în ofertă, în 2009, un „program de înnoire a parcului de pantofi sport“. Pentru o reducere de 20% la o pereche de pantofi sport noi, clientul dădea la schimb o pereche de încălţăminte veche.