„Ministerul Mediului ne-a promis că Programul Rabla de anul acesta va începe cel mai târziu la 1 aprilie. Suntem în mai și nu se înâmplă nimic. Realist, cred că primul client care va cumpăra efectiv o mașină cu tichete va ajunge la dealeri la 1 iunie”, a declarat cu obidă Marius Tudor, secretarul general al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Participanții la evenimentul „Piața auto în 2016”, organizat de Dan Vardie Consult, printre care s-au numărat importatori și dealeri auto, reprezentanți ai asigurătorilor și ai băncilor au discutat aprins un subiect „la modă” în acest moment: întârzierea Programului Rabla. Așa cum Capital scria la jumătatea lunii aprilie, „Întârzierea programului «Rabla» ține în frâu piața auto” și, din nefericire, problemele enunțate încă de pe atunci nu s-au rezolvat nici până astăzi, iar comercianții de autovehicule acuză pentru asta autoritățile. Ernest Popovici, președintele APIA a menționat că Asociația „a avut o pozitie fermă acum trei ani susținând că nu mai dorește continuarea Rabla, însă cum unii membri au susținut măsura, am susținut-o și noi, iar autoritățile au decis ca programul să continue. Am pus însă o condiție: să înceapă într-un termen rezonabil, iar 1 martie mi se pare mai mult decât rezonabil”.
În ciuda susținerii programului de oficialii APIA și, mai ales, de producătorul autohton Automobile Dacia, nici la 1 martie și nici la 1 aprilie nu a demarat procedura, iar modul în care Guvernul gestionează această problemă indică luna iunie ca posibil debut al programului. Reprezentanții Trust Motors, importatorul Peugeot și Citroen sunt pesimiști chiar și pentru data de 1 iunie.
Totodată, Mihai Ivănescu, reprezentantul Țiriac Auto, este de părere că Rabla are două mari probleme: Programul se deruleaza de prea mult timp fără a evolua către realitățile anilor în care trăim, iar dealerii care depind de acesta fac stocuri mari pentru a avea ce livra clienților și apoi, ca să scape de mașinile rămase, sunt nevoiți să lase mult la preț inducând distorsiuni în piață.