Programul Rabla poate aduce peste 25% din vânzările de autoturisme noi în România, în 2014

Programul Rabla poate aduce peste 25% din vânzările de autoturisme noi în România, în 2014, comparativ cu anul trecut, când contribuţia sa a fost sub 20%, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Mihai Cune, business manager la Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunţuri auto, parte a grupului Naspers.

Reprezentantul Autovit.ro estimează că piaţă autoturismelor noi în 2014 ar putea ajunge la 60.000 – 65.000 de unităţi.

Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor/ DRPCIV/, în intervalul ianuarie – iunie 2014, au fost înmatriculate 31.225 de autoturisme noi (+27,19% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior).

Mihai Cune a apreciat că această creştere din primul semestru s-a datorat faptului că Programul Rabla a început la timp, iar prin modul său de desfăşurare în acest an nu s-au mai pierdut tichete, ca în anul anterior. De asemenea, distribuitorii auto au venit cu oferte foarte bune din punct de vedere al preţului, pentru o serie de modele de automobile, în special de la mărcile SEAT, Ford şi Hyundai.

Cele mai recente date arată că au fost alocate 10.000 din cele 17.000 de tichete Rabla disponibile pentru 2014.

În primele şase luni din 2014, în Top 5 al mărcilor cu cele mai multe maşini noi înmatriculate în România se află Dacia – 31,8%, Skoda – 9,6%, Volkswagen – 8,4%, Ford – 8,2% şi Renault – 5,2%, conform datelor prezentate de Autovit.ro. Hyundai şi Opel nu mai fac parte din acest top, că în anul 2013.

Vânzările auto în Uniunea Europeană şi în ţările EFTA au înregistrat, în iunie, a zecea lună consecutivă de creştere, deoarece redresarea economiei zonei euro a încurajat consumatorii să achiziţioneze noi modele, transmite CNBC.

Piaţa auto din România a înregistrat luna trecută o creştere de 75,1%, fiind înmatriculate 6.947 de autoturisme, faţă de 3.967 de unităţi în iunie 2013. Este cel mai semnificativ avans din Uniunea Europeană, în luna iunie.

SURSA: Agerpres