Potrivit AFM, condiţiile de participare la Programul 'Rabla' şi 'Rabla Plus', precum şi documentele pe care trebuie să le depună producătorii/dealerii auto pot fi găsite în ghidurile de finanţare a celor două programe, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 397/25 mai 2016 şi pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la secţiunile aferente programelor.
Termenul-limită de depunere a dosarelor în vederea validării este 3 iunie 2016. Ulterior, va demara etapa analizei dosarelor, termenul legal de depunere şi soluţionare a contestaţiilor şi publicarea pe site a listei producătorilor/dealerilor auto validaţi, scrie Agerpres.
Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2016 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional şi Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, vor fi publicate pe site-ul AFM.
Programul 'Rabla' se va derula, în 2016, în aceleaşi condiţii ca şi în anul anterior, singura modificare fiind apariţia secţiunii dedicată autovehiculelor electrice, intitulată 'Rabla Plus'.
În acest an, valoarea totală a programului este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei "Rabla Plus", prin care românii pot cumpăra maşini electrice 100%. Cuantumul tichetului valoric va fi tot de 6.500 de lei ca şi în anul anterior, în program fiind admise la casare maşinile vechi mai vechi de 8 ani.
De asemenea, la fel ca şi în 2015, vor exista eco-bonusuri, respectiv de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcţionare mixt, dar şi pentru automobilele hibrid, astfel încât cumpărătorii vor putea intra în posesia a maximum 9.000 de lei.
Pe de altă parte, în cazul programului "Rabla Plus" va exista, pe de o parte, o primă de 5.000 de lei acordată celor care vor să cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de altă parte de 20.000 de lei pentru o maşină 100% electrică.
Noutatea este că persoanele care vor să aplice la "Rabla Plus" nu sunt obligate să caseze o maşină veche. Dacă, însă, cei care vor casa o maşină veche au în plan achiziţionarea unei maşini electrice, pot intra în posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro.
Estimările Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) arată că pentru ediţia din acest an a Programului "Rabla" vor fi scoase din uz 20.000 de maşini vechi, mai vechi de opt ani.
În cadrul programului "Rabla Plus" va exista şi componenta de finanţare a infrastructurii electrice. De altfel, preşedintele AFM, István Jakab, afirma, recent, într-un interviu acordat Agerpres, că finalizarea Ghidului de finanţare pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice şi hibrid ar trebui să aibă loc până la sfârşitul lunii mai.