Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely a anunţat astăzi că Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional va continua şi anul viitor. De asemenea, oficialul a declarat că este în discuţie modificarea programului pentru tractoare, existând posibilitatea folosirii mai multor tichete în vederea cumpărării unor utilaje noi. Aflat într-o vizită în judeţul Dolj, Laszlo Borbely a discutat cu autorităţile locale, dar şi cu reprezentanţii uzinei Ford. În discu
Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely a anunţat astăzi că Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional va continua şi anul viitor. De asemenea, oficialul a declarat că este în discuţie modificarea programului pentru tractoare, existând posibilitatea folosirii mai multor tichete în vederea cumpărării unor utilaje noi.
Aflat într-o vizită în judeţul Dolj, Laszlo Borbely a discutat cu autorităţile locale, dar şi cu reprezentanţii uzinei Ford. În discuţia cu autorităţile locale doljene, ministrul a subliniat faptul că acestea trebuie să acceseze cât mai multe fonduri, dar să ţină seama că banii nu se pot acorda fără asigurarea unui procent de 10% din valoarea proiectului, care trebuie să vină din bugetul local. Ministrul Mediului şi Pădurilor a subliniat faptul că programele Rabla şi Casa Verde sunt de succes şi în acest an.
„În cazul programulului Rabla, în momentul de faţă sunt 165.000 de maşini casate, scoase din piaţă, şi circa 40.000 de maşini noi, cumpărate”. László Borbély a atras însă atenţia că voucherele pentru ediţia din 2010 trebuie valorificate cât mai repede, deoarece sunt valabile numai până în 23 noiembrie.
La uzina Ford, Ministrul Mediului şi Pădurilor a fost plăcut surprins de metoda unică de vopsire în Europa, 3W, care reduce atât nivelul de poluare cât şi energia consumată pentru vopsirea maşinilor. “Este nevoie de asemenea uzine în România, trebuie să demonstrăm că România are capacitatea de a produce automobile”, a declarat ministrul László Borbely.
În privinţa taxei pe poluare, ministrul a precizat că exisă discuţii privind modificarea acesteia. Măsurile suplimentare vor fi anunţate în luna octombrie a acestui an: „În ceea ce mă priveşte, sunt pe principiul ca poluatorul să plătească, deoarece România nu are nevoie de maşini vechi, ca după aceea tot statul să dea bani pentru casarea lor. Probabil că vom avea o taxă mai mare pentru maşinile vechi care poluează mai mult şi vom analiza taxa în ceea ce priveşte maşinile noi, mai performante, cu motoare EURO 5”.
Conform Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), până la data de 3 septembrie 2010, prin Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional, au fost casate 164.752 autovehicule mai vechi de 10 ani de la data fabricaţiei, şi 38.800 autoturisme noi au fost achiziţionate, dintre care 17.215 unităţi sunt de provenienţă autohtonă. În acest moment Programul „Rabla” şi-a atins obiectivele, adică scoaterea din uz a 190.000 autovehicule, în proporţie de 87%.