Imagini spectaculoase de pe autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania (A3), pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, a ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 70%, potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol. Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 836,89 milioane lei, fără TVA.
Autostrada A3 (numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov – Bors) face legătura dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Bors. Tronsonul Brașov – Târgu Mureș a fost scos din planurile autostrăzii, fiind înlocuit de autostrada A10 Sebeș – Turda. Conform acordului dintre părți, această autostradă ar trebui să fie dată în circulație în decembrie 2025.
Deși are puțin peste 12 kilometri, acest tronson de autostradă este unul extrem de complicat, având nu mai puțin de 5 viaducte și un pod peste autostradă. Umbrărescu s-a mobilizat puternic pe această autostradă, reuşind să avanseze semnificativ lucrările, chiar în fața provocărilor tehnice.
„Ritm bun de lucru pe șantierul autostrăzii Transilvania (A3), Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului!” – a spus directorul CNAIR, Cristian Pistol, apreciind mobilizarea echipei de muncitori și utilaje pe teren.
Proiectul de amploare continuă cu ritm alert
Pe cei aproximativ 13 kilometri ai acestei secțiuni, constructorul (UMB Spedition) este mobilizat cu 354 de muncitori și 126 de utilaje, care execută lucrări la:
- terasamente,
- sistemele de colectare și evacuare a apelor,
- consolidări,
- poduri, pasaje și viaducte.

În prezent, stadiul fizic înregistrat pe șantier este de aproximativ 70%. Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 836,89 milioane lei (fără TVA), a subliniat Cristian Pistol. Acesta a menționat că sunt în plină desfășurare lucrări complexe, esențiale pentru finalizarea acestei porțiuni de autostradă, având în vedere specificitatea zonei și a infrastructurii.
Estimări și planuri de finalizare
Cristian Pistol a adăugat că lucrările la Autostrada Transilvaniei avansează rapid. El a vorbit despre secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului, care are 13 km și este deja finalizată în proporție de 70%. Această parte din A3 este construită de grupul deținut de Dorinel Umbrărescu, care a adus 354 de muncitori și 126 de utilaje. Conform directorului, compania lucrează la terasamente, sistemele de colectare şi evacuare a apelor, consolidări, poduri, pasaje și viaducte.
Cluj-Napoca va fi conectat la A3 prin Drumul Expres Tureni – Turda, care se află și el într-un stadiu avansat. Experții estimează că vom circula pe acest drum expres abia vara aceasta, în cel mai bun caz, având în vedere ritmul lucrărilor și provocările întâmpinate pe șantier.