Pași spre începerea construcției pe lotul 3 Cornetu – Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești
Lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), care acoperă segmentul Cornetu – Tigveni, au înregistrat progrese semnificative odată cu finalizarea organizărilor de șantier. Antreprenorul italian WEBUILD SpA a anunțat finalizarea celor două organizări de șantier de la Cepari și Racovița, pregătind astfel terenul pentru demararea celei mai mari lucrări de autostradă din România, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a confirmat că în fiecare dintre cele două organizări de șantier au fost montate și puse în funcțiune câte două stații de betoane. Acestea vor asigura materialul necesar pentru construcțiile viitoare. La momentul actual, aproximativ 250 de persoane sunt mobilizate pe șantier, însă numărul acestora va crește semnificativ odată cu demararea lucrărilor la întreaga secțiune.
Secțiunea 3 din Sibiu-Pitești are o lungime de 37,4 kilometri
Constructorul a finalizat defrișările necesare pe amplasamentul lucrării și a încheiat activitățile de descărcare arheologică a siturilor identificate, elemente esențiale înainte de eliberarea autorizației de construire. Proiectul tehnic a fost depus pentru analiză, iar odată aprobat, se va elibera autorizația de construire, ceea ce va marca începutul lucrărilor pe întregul tronson.
Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, cea mai lungă dintre cele cinci secțiuni ale proiectului, are o lungime de 37,4 kilometri și se întinde între Cornetu (Vâlcea) și Tigveni (Argeș). Proiectul include construcția a 55 de structuri, inclusiv două noduri rutiere și cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din România, cu o lungime de 1,7 kilometri.
Termenul de finalizare este toamna anului 2027
Lucrările pe acest lot implică operațiuni de amploare, incluzând 4,5 milioane de metri cubi de săpătură și 3,5 milioane de metri cubi de umplutură, precum și realizarea a peste 50 de kilometri de piloți forați. Tunelul de 1,7 kilometri de la Poiana (Vâlcea) reprezintă o provocare inginerescă majoră, având în vedere complexitatea construcției și necesitatea de a traversa terenuri dificile.
Odată ce lucrările vor fi demarate pe întreg tronsonul, aproximativ 2.000 – 3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor fi implicați în realizarea acestui proiect. Termenul limită pentru finalizarea lucrărilor la secțiunea 3 a autostrăzii este toamna anului 2027, valoarea totală a contractului fiind de 5,3 miliarde lei, fără TVA.