Modernizarea Portului Constanța va presupune extinderea şi reabilitarea infrastructurii portuare

Modernizarea Portului Constanța a fost anunțată astăzi de către purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin.

Acesta a informat că proiectul va primi fonduri în valoare de 1,5 miliarde de lei. Banii urmează să fie folosiți în scopul extinderii, modernizării și reabilitării infrastructurii, mai precis a drumurilor şi pasajelor din port.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a făcut anunțul în şedinţa de Guvern. Acesta a precizat că proiectul va include și modernizarea infrastructurii de distribuţie a energiei electrice şi alimentare cu apă.

Finanțarea modernizării Portului va fi asigurată prin fonduri externe nerambursabile

Mihai Constantin a adăugat că banii vor veni din fonduri externe nerambursabile. Mai precis, o parte va veni din Programul de Transport 2021-2027. O altă parte va fi asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost stabilit la 36 de luni.

„S-a declanşat un amplu proiect de infrastructură destinat modernizării Portului Constanţa.

Concret, s-au alocat aproximativ 1,5 miliarde de lei pentru extinderea, modernizarea şi reabilitarea drumurilor şi pasajelor din Portul Constanţa, precum şi a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice şi alimentare cu apă din cel mai mare port al ţării noastre, care a căpătat relevanţă crescută la nivel regional, mai ales în contextul conflictului din Ucraina”, a precizat Mihai Constantin.

Proiectul se numește ,,MasterPlanul infrastructurii rutiere și de acces a Portului Constanța – extinderea, modernizarea și reabilitarea drumurilor și pasajelor din Portul Constanța”. El a fost aprobat vineri.

Potrivit informațiilor oferite de Executiv, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime este autorizată să organizeze o licitație pentru contractul de proiectare și execuție, care va avea o durată totală de 36 de luni (8 luni pentru faza de proiectare și 28 de luni pentru realizarea lucrărilor).

Printre transformările care vor fi suferite de Portul Constanța digitalizarea accesului rutier în port, dezvoltarea unei aplicații pentru gestionarea parcării și programarea camioanelor care sosesc pentru încărcare și descărcare, implementarea unui sistem de gestionare a parcării și utilizarea cântăririi dinamice a camioanelor.

Este important de menționat că, în Portul Constanța, în timpul sezonului estival, se procesează în medie peste 2000 de camioane pe zi, potrivit economedia.ro.