Aceste actiuni vor putea fi subscrise de catre actionarii iregistrati i Registrul actionarilor la data de referinta de 28 martie, proportional cu numarul de actiuni detinute la acea data, dreptul de preemtiune putind fi exercitat i interval de o luna de la publicarea hotaririi AGA i Monitorul Oficial. Actiunile subscrise pot fi platite i trei transe, astfel: la data subscrierii trebuie achitate 35% din valoarea actiunilor, diferenta urmind a fi platita i doua rate egale, la 31 iulie si respectiv 28 septembrie.
Renault a achizitionat 51% din actiunile Dacia i anul 1999, cu ocazia privatizarii societatii, si a reusit sa-si ridice cota de participare la capitalul social la 80,14%, prin intermediul majorarilor succesive de capital social care au avut loc. intrucit este de asteptat ca majoritatea actionarilor minoritari sa nu subscrie la noua emisiune de actiuni, aceasta a treia majorare a capitalului social poate determina cresterea cotei Renault la 92,91% dupa perioada de preemtiune si la 93,88% i cazul i care actiunile ramase nesubscrise vor fi achizitionate tot de Renault, printr-o oferta publica sau un plasament privat. Trebuie mentionat ca fondul de investitii Broadhurst Investments Ltd, care detine i prezent 7,14% din capitalul social, a contestat i justitie, fara succes pina i prezent, majorarile de capital anterioare prin care s-a diminuat partea sa si nu este de acord nici cu noua decizie privind majorarea capitalului social.
Renault isi propune sa transforme firma Dacia itr-un mare exportator, i urma unor investitii i valoare de 356 milioane de euro, care vor fi realizate pina i anul 2004, fara a include i aceasta suma cheltuielile pentru modelul X90. Acest model se adreseaza pietelor din tarile emergente, printre care si cele din America Latina, iar investitiile pentru realizarea lui vor fi de circa 350-450 milioane euro. Obiectivul Renault este o productie de 500.000 de autovehicule Dacia pina la sfirsitul acestui deceniu, dintre care 200.000 vor fi realizate i Rominia. Autoturismele Dacia vor fi fabricate i trei centre de productie, i afara fabricii de la Pitesti urmind a se mai produce autoturisme Dacia i Rusia. Renault intentioneaza sa contracareze cu noul model X90 succesul companiei Volkwagen, care a reusit sa impuna marca ceha Skoda.
Ca urmare a nivelului scazut al puterii de cumparare a populatiei, precum si a imposibilitatii exportului cauzata de nivelul calitativ scazut, Dacia a realizat anul trecut o productie de 55.000 de autovehicule, comparativ cu capacitatea de productie de 120.000 de autoturisme. Pentru acest an, Dacia isi propune vinzarea a 64.500 de autoturisme.
in ultima saptamina, la Bursa, actiunile Dacia au avut un pret constant de ichidere, de 500 lei pe actiune.