Proiectul Transgreen a demarat oficial la 1 ianuarie 2017 şi are ca dată de finalizare 30 iunie 2019. 

„Dezvoltarea reţelei de autostrăzi şi căi ferate ce conectează între ele puncte cheie ale României şi, mai departe, ţara noastră cu restul Europei este un proces în plină desfăşurare. Planurile de dezvoltare a acestor tipuri de ‘infrastructură mare’ prevăd traversarea Munţilor Carpaţi şi, implicit, fragmentarea şi perturbarea unor ecosisteme valoroase incluse în arii naturale protejate, precum siturile de interes european Natura 2000. Pentru a preîntâmpina şi diminua aceste presiuni şi ameninţări asupra naturii, proiectul Transgreen îşi propune să dezvolte soluţii pentru a contribui la crearea unei reţele de transport cu impact cât mai redus asupra mediului şi pe care să se circule în siguranţă în România, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria”, a precizat WWF-România.

Pachetele de măsuri concrete ce ţin de planificarea, construcţia, managementul şi monitorizarea infrastructurii mari se vor concentra pe patru proiecte-pilot, respectiv: autostrada Tîrgu Mureş – Iaşi (România), calea ferată Arad (Radna) – Deva (România), autostrada Miskolc (Ungaria) – Kosice (Slovacia) – Uzhgorod (Ucraina), autostrada Beskydy (Cehia şi Slovacia).

Transgreen aduce împreună organizaţii implicate direct în dezvoltarea planurilor de infrastructură mare şi în conservarea naturii: autorităţi publice naţionale (precum Ministerul Transporturilor şi Ministerul Mediului din România) şi regionale, organizaţii internaţionale, centre de cercetare şi universităţi, companii de autostrăzi, organizaţii de mediu. 

„Aceste instituţii au capacitatea, experienţa şi autoritatea de a dezvolta soluţii concrete de reducere a impactului asupra mediului şi de a propune elemente de ‘infrastructură verde’ potrivite, cu atenţie specială pentru coridoarele ecologice ce asigură posibilitatea deplasării speciilor celor mai vulnerabile la impactul autostrăzilor şi căilor ferate: carnivorele mari (ursul brun, lupul şi râsul) şi anumite specii de ierbivore. 

Prin proiect se dorește crearea unor standarde de abordare integrată a planificării proiectelor de infrastructură şi promovarea acestora spre integrare în politicile publice din regiune. 

Proiectul Transgreen beneficiază de un buget în valoare de aproximativ 2,48 milioane de euro, din care 2,109 milioane de euro reprezintă contribuţie din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR). Finanţarea este realizată prin Programul Transnaţional Dunărea (succesorul Programului de Cooperare Transnaţională Sud-Estul Europei – SEE). 

Conform WWF-România, programul finanţează proiecte ce au ca obiectiv îmbunătăţirea politicilor publice şi a cooperării instituţionale, implementate printr-un parteneriat transnaţional extins, Axa prioritara 3 – Conectivitatea în Regiunea Dunării.