Proiectul "Made in Romania" demarat de Bursa de Valori București (BVB) a început în anul 2017, cu 166 de companii nominalizate. În anul curent are loc cea de-a treia ediție și vor fi înregistrate 295 de companii, cu aproximativ 50% peste nivelul din 2018 şi aproape dublu faţă de prima ediţie. Proiectul are drept scop creșterea pieței de capital precum și identificarea şi promovarea antreprenoriatului românesc.
„Piaţa noastră de capital este mică după anumite standarde, dar vrem să eliminăm necunoaşterea din partea antreprenorilor şi să vedem poveşti de creştere şi transparenţă faţă de investitori”, a declarat, joi, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), Adrian Tănase, într-o conferinţă dedicată antreprenorilor „Made in Romania”.
„Încercăm cu acest proiect – Made in Romania – să facem o piaţă de capital mai mare. Piaţa noastră de capital este mică după anumite standarde şi înseamnă 10% din PIB, în timp ce polonezii au 30% din PIB. Pieţele foarte dezvoltate au o valoare peste PIB, cum sunt cele din SUA sau Regatul Unit. Vrem să promovăm şi să eliminăm această necunoaştere din partea antreprenorilor pentru a creşte procentajul despre care vorbeam mai devreme. Noi nu suntem în competiţie cu băncile, ci aducem soluţii. Noi nu cerem garanţii, singura garanţie fiind dvs., antreprenorii. Trebuie să vă pregătiţi şi să vă modelaţi business-ul în aşa fel încât să fiţi pe placul investitorilor. Piaţa de capital vrea să vadă poveşti de creştere şi transparenţă faţă de investitori”, a spus Tănase.
Programul ‘Made in Romania’ a început în anul 2017, cu 166 de companii nominalizate. La a doua ediţie (2018), numărul nominalizărilor a crescut cu 20%, la 201, pentru ca în a treia ediţie (2019) să fie înregistrate 295 de companii, cu aproximativ 50% peste nivelul din 2018 şi aproape dublu faţă de prima ediţie. Dintre companiile înregistrate la ediţia din acest an, au fost selectate 50 de societăţi, iar 15 au fost premiate în final.
A treia ediţie a ‘Made in Romania’ a adus o serie de îmbunătăţiri, cu o segmentare clară a companiilor participante, cât şi o restructurare a programului de mentorat, astfel încât ‘Made in Romania’ să ajungă cât mai aproape de antreprenorii din România.
La segmentarea companiilor înscrise s-a ţinut cont, printre altele, de cifra de afaceri, număr de angajaţi şi perioadă de activitate, astfel că sunt trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri şi companii mari. Fiecare companie participantă concurează, astfel, cu companii de talie similară.
‘Made in Romania’ este un program unic demarat de Bursa de Valori Bucureşti (BVB) care îşi propune să identifice şi să promoveze antreprenoriatul românesc.
BVB organizează, joi, un eveniment dedicat antreprenorilor „Made in Romania”, sub forma unui workshop de prezentare a unor companii româneşti de succes.
Agenţia FTSE Russell, liderul mondial de clasificare a indicilor bursieri, a decis pe data de 26 septembrie 2019, că piaţa de capital România va fi reclasificată de la statutul de Piaţă de Frontieră la cel de Piaţă Emergentă Secundară, începând din luna septembrie 2020