Candidează pentru un loc de deputat şi face tot ce-i stă în putinţă pentru a-l câştiga. Are şi pârghiile necesare. Este ministru al transporturilor, și în cele mai bine de şase luni a ţinut mai multe conferinţe de presă la PNL Satu Mare decât la instituţia pe care o conduce la Bucureşti. Iar în noiembrie a reuşit să obţină girul Guvernului pentru două proiecte locale care îi pot asigura un fotoliu în
Parlamentul României. Aş fi vrut să văd verva aceasta din ultimele zile a lui Silaghi încă de la preluarea funcţiei de ministru al transporturilor. Aş fi vrut să se bată cu ceilalţi miniştri şi mai ales cu cel de finanţe atunci când i-a tăiat bugetul pentru marile proiecte de infrastructură. Sau să-l văd săptămânal pe şantierele patriei, cum îi pune pe constructori la muncă. Dar nu am avut acest noroc.
A ieşit pe şantierul de la Bucureşti-Ploieşti numai după ce l-a trimis premierul Ponta, iar să inaugureze 10 kilometri de autostradă, finalizaţi înainte de termen – o premieră în România, era sub orgoliul său. Avea cea mai mare şansă să demonstreze că şi „noi putem“, dar a ratat-o. Constructorii nu şi-au mai primit banii pe lucrările deja executate, licitaţiile organizate în august stau bine-mersi în sertare aşteptând să fie declaraţi câştigătorii, iarna bate la uşă şi o să ne ia prin surprindere din nou. Motivele le ştim deja: „ceilalţi sunt de vină“.
Domnule Silaghi, nu uitaţi că sunteţi ministru al României, nu ministru al sătmărenilor. Nu spun că Satu Mare nu are nevoie de o variantă ocolitoare, dar nu cred că era primordial pentru infrastructura rutieră. Sunt zeci de oraşe mari care nu au încă centură ocolitoare, multe aflându-se pe traseele marilor coridoare europene care traversează România. La centura Capitalei s-a semnat deja contractul, constructorul aşteaptă avizul de începere a lucrărilor, dar fără fonduri disponibile, acesta este amânat.
Nu uitaţi, domnule ministru, că au existat cazuri recunoscute de deturnare de fonduri la Ministerul Transporturilor. S-a întâmplat în guvernarea Năstase, iar atunci Sergiu Sechelariu a recunoscut acest fapt în plină campanie electorală.
Sper ca votanţii din Colegiul 2, acolo unde candidaţi, să pună în balanţă realizările d-voastră, şi nu promisiunile făcute. De promisiuni neonorate suntem sătui cu toţii, de obiective realizate suntem setoşi. Iar acest lucru îl puteţi sesiza chiar şi din fotoliul de ministru al transporturilor, un loc pe care l-aţi primit, dar nu-l meritaţi, dacă ne uităm la bilanţul pe şase luni.
Ciprian Mailat, redactor-şef adjunct
Promisiuni noi, metehne vechi
20 noiembrie 2012, 07:52
Ultima modificare în 20 noiembrie 2012, 09:52
Etichete:
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Piaţa energiei solare, noul trend în business-ul verde
- Soluţii la îndemână pentru exportatori
- Dragoste (cu sila) în vremea datornicilor
- Tot mai sus!
- „Sistemul educațional românesc produce idioți?”
- De 1.000 de ori Capital
- Simpaticul hoţ Vplay şi plictisitorul Voyo
- Sărăcie şi circ
- Cine a siluit-o pe „Fannie Mae de România”?
- Creşteri de accize la anu’ – cui bono?