Oficialii dezvoltatorului austriac au anunţat că vor vinde centrul comercial cât mai repede posibil, pentru a-şi recupera banii şi a începe noi proiecte în Bucureşti.
„În mod normal, pentru a optimiza profitul pentru vânzare trebuie să păstrezi mallul în portofoliu doi până la trei ani. Abia atunci poţi să faci calcule pe veniturile din chirii. Avem oferte şi de la investitori care sunt deja prezenţi pe piaţa românească, dar nu vindem în următoarele luni. Nu vă pot spune de la cine am primit oferta, doar că este o ofertă foarte specială. Vom vinde la un yield (randament investiţional n.red.) în jur de 7%, iar acum nu este perioada potrivită pentru a vinde cu 7%. Nu este nerealist un yield de circa 7%, pentru că s-au încheiat tranzacţii cu centre comerciale similare în Varşovia pentru yielduri de sub 6%“, a declarat pentru Capital Markus Neurauter, managing director Raiffeisen evolution.
Yield-ul sau randamentul investiţional este un indicator folosit în piaţa imobiliară pentru a determina profitabilitatea unei proprietăţi. Valoarea netă a acestuia se calculează prin scăderea costurilor anuale de operare a clădirii vizate din chiria anuală generată de imobil, iar rezultatul se împarte la valoarea proprietăţii.
Potrivit acestuia, veniturile aşteptate de companie în primul an de funcţionare sunt de cel puţin 11 mil. euro. Austriecii sunt în căutare de noi terenuri pentru a construi proiecte de birouri, cu suprafeţe cuprinse între 15-20.000 mp, adresate companiilor locale. „Deocamdată nu a fost găsit un teren potrivit pentru o asemenea investiţie, iar terenul din Străuleşti pe care îl avem este dedicat construcţiei de locuinţe. Acum nu este o perioadă potrivită pentru construcţia de locuinţe“, susţine Neurauter. Raiffeisen evolution a cumpărat în 2008 un teren de 9 ha de la Petrom, pentru suma de 90 mil. euro, una dintre cele mai mari tranzacţii cu terenuri încheiate în România.
Închiriat total în câteva săptămâni
Potrivit reprezentanţilor RE, Promenada va fi închiriat în totalitate în următoarele 2-3 săptămâni, iar traficul estimat este de 25.000 de persoane, până la 30.000 de oameni în perioada sărbătorilor de iarnă.
Raiffeisen evolution a investit peste 130 mil. euro într-un mall cu o arhitectură de navă spaţială şi un concept unic de grădină şi spaţiu public pe acoperişul proiectului.
Construcţia este realizată pe şase niveluri. Primele două etaje subterane vor fi destinate parcării, restul de patru niveluri (din demisol şi până în etajul doi) găzduind zona comercială cu o suprafaţă închiriabilă de 35.000 de mp. În total, Promenada va oferi un număr de 1.300 de locuri de parcare. Noul proiect va intra în concurenţă directă cu Băneasa Shopping City, centrul comercial aflat în proprietatea omului de afaceri Gabriel Popoviciu, care până acum a dominat zona de nord a Bucureştiului.
Printre retailerii care au deschis magazine aici se numără supermarketul Billa, Deichmann, Flanco, Germanos, Hervis, Lego, Peek & Cloppenburg , C&A, Douglas, Ecco, H&M, Il Passo, Intimissimi, Yves Rocher, MAC, Massimo Dutti, Musette, Musette Man, Sephora, Starbucks, Stradivarius, Swarovski, Zara și Zara Home, Adidas, All Shoes, Apple printr-un premium reseller, Depot 96, KFC şi McDonald’s.