Potrivit informațiilor oferite de Mircea Fechet, această schimbare ar veni ca urmare a scăderii bruște a valorii voucherului în 2024, care a trecut de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, ceea ce a influențat comportamentul celor care doreau să profite de program.

Mircea Fechet spune că valoarea voucherului ar trebui să crească în 2025

Ministrul susține că reducerea substanțială a valorii voucherului a determinat unii beneficiari să opteze pentru autoturisme diferite, chiar dacă inițial ar fi fost interesați de autoturisme electrice.

Fechet a menționat și că, în urma unor discuții cu asociațiile importatorilor și producătorilor de autoturisme din România, s-a ajuns la concluzia că valoarea voucherului ar trebui să crească în 2025. Totuși, decizia finală va fi luată împreună cu ministrul Finanțelor Publice și prim-ministrul, fiind o alegere de natură politică.

„Probabil că unii oameni așteptau cu nerăbdare noul voucher de 10.000 de euro și văzând că valoarea a scăzut la 5.000, e posibil ca aceștia să fi optat pentru un alt tip de autoturism, nu neapărat pentru un autoturism electric.

Eu cred, și nu e doar opinia mea, ci e rezultatul unei discuții pe care am purtat-o cu asociațiile importatorilor de autoturisme și cu asociațiile producătorilor de autoturisme din România, că valoarea acestui voucher ar trebui să crească în anul 2025. Dacă va crește sau nu, decizia o voi lua cel mai probabil împreună cu ministrul Finanțelor Publice, împreună cu prim-ministrul, pentru că e și o decizie politică”, a spus Fechet.

Mircea Fechet
SURSA FOTO: Facebook, Mircea Fechet

Ministrul Mediului a adăugat că în România se produc deja trei modele auto electrice

Ministrul Mediului a adăugat că în România se produc deja trei modele auto electrice. În acest sens, Fechet a sugerat că ar fi benefic ca statul să aprecieze aceste inițiative prin acordarea unor bonificații specifice pentru modelele auto fabricate local.

El a explicat că diferența între importul unui autoturism dintr-o țară apropiată și unul provenind de la distanțe mari trebuie recunoscută și sprijinită. Deși a recunoscut că nu poate controla în totalitate aceste decizii, ministrul a reiterat că este încrezător că vor exista soluții pentru a sprijini acest tip de producție în România.

„Începând de anul acesta avem un producător ce face trei modele electrice aici, în România, și cred eu că astfel de inițiative ar trebui apreciate inclusiv de la nivel guvernamental.

Și unul dintre modurile în care poți face asta este legat de o bonificație specifică unui astfel de model fabricat în România, pentru că una e să aduci un autoturism câteva sute de kilometri sau zeci de kilometri și alta e să-l aduci de la 5.000 km depărtare pentru a-l pune pe piață în România sau în Europa.

Nu vreau să creez niște așteptări în legătură cu niște lucruri care nu țin 100% de mine, însă eu sunt optimist și cred că vom găsi soluții să mărim valoarea acestuia”, a conchis Fechet.