Marile lanţuri hoteliere precum Hilton, InterContinental sau Starwood au început să taie din costuri, prin reducerea calităţii serviciilor şi a numărului de stele. Cel mai recent caz este al operatorului american Starwood Hotels & Resort Worldwide, proprietarul brand-urilor St. Regis şi W Hotels, care a decis să reducă nivelul serviciilor la o parte din proprietăţile pe care le administrează până când industria va începe să de-a semne de recuperare. „Menţinerea ste
Marile lanţuri hoteliere precum Hilton, InterContinental sau Starwood au început să taie din costuri, prin reducerea calităţii serviciilor şi a numărului de stele. Cel mai recent caz este al operatorului american Starwood Hotels & Resort Worldwide, proprietarul brand-urilor St. Regis şi W Hotels, care a decis să reducă nivelul serviciilor la o parte din proprietăţile pe care le administrează până când industria va începe să de-a semne de recuperare.
„Menţinerea stelelor necesită investiţii masive de capital. Clasificările nu se bazează pe creşterea veniturilor“, a declarat Stephen Bollenbach, care s-a retras din funcţia de CEO al Hilton, în momentul în care Blackstone Group a cumpărat compania, în 2007.
Gradul de ocupare al hotelurilor de lux a scăzut, la nivel internaţional, la 57% de la începutul anului, de la 71% cât era în perioada similară din 2008, potrivit Smith Travel Research.
Preţurile medii pentru o cameră la unul din cele mai luxoase hoteluri din lume au scăzut cu 16% la 245,13 dolari/zi.
„Majoriatea hotelurilor de lux sunt nevoite să reducă tarifele pentru a atrage clienţii. Nu a mai fost demult o perioadă mai prielnică pentru a sta la un hotel de lux, decât acum“, a menţionat Jeff Higley, vicepreşedintele Smith Travel Research.
SURSA: Bloomberg