Retailerii sunt interesaţi să deschidă magazine de peste 800 de metri pătraţi în Militari Shopping Center, în ciuda crizei, dar proprietarul parcului este mult mai atent în selectarea acestora, având drept criteriu principal soliditatea financiară, susţin reprezentanţii dezvoltatorului.
„Retailerii nu mai stau la coadă pentru a intra într-un proiect. Cu toate astea, am fost abordaţi de retaileri mai ales pentru suprafeţe mari, de peste 800 de metri pătraţi, fie pentru un big-box, fie de un magazin în interiorul galeriei comerciale. Pentru astfel de suprafeţe, decizia este luată şi în funcţie de soliditatea grupului. Dacă grupul nu are un istoric, soliditate financiară, suprafaţa mare poate avea un efect de bumerang”, a declarat Bogdan Dăncău, managing director în cadrul Atrium European Real Estate, proprietarul parcului.
El a menţionat că au fost primite solicitări şi din partea companiilor din domenii, cum ar fi bricolaj, care sunt acoperite deja în parc, dar o asemenea opţiune este greu de pus în practică pentru a nu „canibaliza” retailerii.
Dăncău a arătat că în cadrul proiectului, care are după lucrările de extindere 53.100 metri pătraţi închiriabili, se mai pot construi spaţii totalizând cel puţin 3.500-4.000 de metri pătraţi închiriabili.
Şase spaţii vacante
Şi în ceea ce priveşte spaţiile neocupate din cadrul galeriei comerciale Dăncău spune că retailerii vor fi selectaţi cu atenţie.
„Discutăm şi cu chiriaşi noi pentru spaţii care sunt vacante, dar nu este rentabil să faci experimente. Trebuie să ai încredere că cel ales poate plăti chiria pe perioada contractului”, a spus Dăncău.
În prezent şase spaţii comerciale din cadrul galeriei sunt neocupate, în urma închiderii unor magazine afectate de criză. Acestea practicau, potrivit lui Dăncău, preţuri ridicate pentru zona de venituri medii în care s-a poziţionat parcul de retail.
Activitate în parametri stabiliţi
„Avem 12.000-13.000 de vizitatori pe zi în timpul săptămânii, iar în week-end 23.000-25.000 pe zi fără să luăm în calcul Decathlon, Kiabi, Praktiker şi Domo. În primele cinci luni suntem în buget, iar în luna mai din acest an vânzările retailerilor sunt cam la acelaşi nivel cu luna mai din 2009 sau în unele cazuri chiar peste, în condiţiile deschiderii de noi centre şi a crizei”, a arătat Dăncău.
El crede că există posibilităţi de creştere atât a numărului de vizitatori cât şi a vânzărilor, în condiţiile în care în zonă au fost dezvoltate în ultimele luni circa 18 blocuri de locuinţe.
Compania a intrat pe piaţa locală în 2004, când a plătit 20 milioane de euro pentru terenul de 20 de hectare din Militari, pe care se afla un magazin Praktiker şi o unitate Domo. Investiţia în extinderea parcului s-a ridicat la 75-80 milioane de euro, inclusiv într-o parcare subterană şi supraterană.
SURSA: Mediafax