Investitorii italieni urmăresc extinderea suprafeţelor închiriabile, precum şi optimizarea fluxului de vizitatori. Cele 15 centre comerciale Winmarkt au o suprafaţă închiriabilă de 88.200 mp şi în primele şase luni ale acestui an au generat un trafic mediu lunar de peste 2,6 milioane de vizitatori. Conform companiei, media anuală de trafic în întreaga reţea este de 33 milioane de vizitatori.

“Anul acesta am activat un buget de investiţii de aproximativ 5 mil. euro, finanţat în întregime din fonduri proprii, acţionarii confirmând capacitatea de autosusţinere a planului de investiţii, fară a afecta gradul de îndatorare al companiei, care la acest moment este zero“, a declarat Antonio Di Berardino, CEO Winmarkt.

Reţeaua Winmarkt a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 5,3 mil. euro. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 11,3 mil. euro şi un profit net de 5,8 mil. euro, rezultate în scădere faţă de 2011, din cauza închiderilor de magazine deţinute de retaileri locali, care au intrat în insolvenţă.

IGD a dus gradul de ocupare al centrelor comerciale Winmarkt la 85%, împărţit în proporţii aproximativ egale între comercianţi locali, naţionali şi internaţionali, precum Carrefour, Billa, dm drogerie markt şi H&M. Italienii aşteaptă deschiderea a şase noi magazine în cadrul centrelor comerciale existente, în următoarele 12 luni.

Centrele comerciale Winmarkt erau evaluate la sfârşitul anului trecut la 177,9 mil. euro. Portofoliul de retail din România reprezintă 9,3% din totalul activelor deţinute de IGD, în România şi Italia, evaluat la peste 1,9 mld. euro. IGD a devenit proprietarul reţelei comerciale după două tranzacţii care s-au derulat pe parcursul a doi ani şi în urma cărora a plătit în jur de 200 mil. euro. Reţeaua este prezentă în oraşele Alexandria, Bistriţa, Brăila, Buzău, Cluj-Napoca, Galaţi, Piatra Neamţ, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Tulcea, Turda şi Vaslui.