Naspers a precizat că vânzarea acţiunilor la retailerul online Netretail şi la platforma de comparare a preţurilor Heureka face parte din planul său de a-şi optimiza structura de grup. După ce diferite strategii au împiedicat Naspers să pună la punct o fuziune între Netretail şi eMag, ambele cumpărate în 2012, compania sud-africană a decis să se concentreze pe eMag drept platforma preferată în regiunea Europei Centrale şi de Est.
"Celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de această vânzare", a precizat compania sud-afriană într-un comunicat de presă.
Vineri, Naspers a anunţat că şi-a majorat participaţia în grupul rus de e-commerce Avito până la 67,9%, de la 17,4%, în schimbul sumei de 1,2 miliarde de dolari.
eMAG este cel mai mare magazin online din regiune şi unul dintre creatorii pieţei de comerţ online din România. În 2014, eMAG a înregistrat 130 de milioane de vizite, în creştere cu 31% faţă de anul precedent. Pentru anul în curs, retailerul estimează 178 de milioane de vizite. AGERPRES