„Noi ne aşteptam să înlocuim cam 15% din retailerii cu care am încheiat contracte, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Procesul de înlocuire a retailerilor neperformanţi este unul fără oprire şi face parte din îmbunătăţirea activităţii proiectului“, a declarat Israel Visel, managerul mall-ului din Cotroceni.
Trebuie precizat că fiecărui procent de neocupare îi corespunde o suprafaţă de circa 800 mp. În prezent, mall-ul are 33-34 de magazine goale, dintr-un total de 310 unităţi disponibile.
Israel Visel a mai precizat că retailerii care au părăsit mall-ul au fost înlocuiţi cu alţii care, în unele cazuri, plătesc o chirie chiar mai mare. Totodată, reprezentantul companiei au mai anunţat că retailerul suedez de îmbrăcăminte H&M va deschide primul magazin din România în cadrul AFI Palace Cotroceni, în luna martie a acestui an.
Afaceri peste aşteptări
Primul an de funţionare a adus companiei cu capital israelian un rulaj din vânzări de circa 164 mil. euro, cu o medie lunară de circa 13 mil. euro. Extrapolând, putem spune că retailerii din Cotroceni au realizat vânzări de 270-280 de euro/mp. Mall-ul înregistrează un trafic mediu în timpul săptămânii de circa 50.000 de vizitatori pe zi, iar în week-end acesta creşte la 70-80.000 de oameni. Vârful de trafic în cadrul centrului comercial se atinge, în funcţie de zi, în intervalul orar 17:00 – 19:30.
Odată cu deschiderea pasajului Basarab, proprietarul complexului speră la o creştere a traficului cu 15%.
Încep lucrările la Ploieşti
Dezvoltatorul israelian a mai anunţat că va începe în acest an lucrările de construcţie la AFI Palace Ploieşti, proiect care va fi inaugurat în trimestrul patru din 2012.
Centrul din Ploieşti este dezvoltat pe un teren în suprafaţă de 40.000 mp şi va cuprinde 37.000 mp construiţi în care este inclus mall-ul şi hypermarketul ancoră. Pentru faza a doua de construcţie este planificată dezvoltarea unui imobil de birouri ce va avea o suprafaţă cuprinsă între 7.000 şi 11.000 mp. În plus, proiectul va beneficia de 920 de locuri de parcare. AFI Palace Ploişti necesită o investiţie de circa 35 mil. euro.