Central European Media Enterprises (CME), care deţine în românia posturile din reţeaua ProTV, a încheiat un acord cu News Corporation privind achiziţia grupului de televiziune bTV din Bulgaria, pentru 400 de milioane de dolari în numerar, a anunţat, joi, compania.
Tranzacţia include preluarea postului de televiziune comercială bTV, a canalelor prin cablu bTV Cinema şi bTV Comedy şi o participaţie de 74% la Radio Company C.J. OOD, care operează mai multe posturi de radio.
Suma de 400 de milioane de dolari în numerar poate fi modificată în cazul în care apar schimbări în capitalul de lucru al bTV, faţă de nivelul la care a fost convenită tranzacţia.
Achiziţia necesită acordul Comisiei bulgare pentru protejarea concurenţei şi ar putea fi finalizată în al doilea trimestru din 2010.
Primul pas în repoziţionarea CME
„Achiziţia bTV reprezintă următorul pas în repoziţionarea CME, după vânzarea operaţiunilor din Ucraina. Ne concentrăm în prezent pe construirea unei companii media profitabile, integrată pe verticală, cu operaţiuni în Uniunea Europeană şi statele care vor adera la UE. bTV completează în mare măsură portofoliul activelor de televiziune şi radio. Am încredere că vom putea să aducem telespectatorilor bulgari o ofertă TV îmbunătăţită şi să creăm astfel valoare pentru acţionari”, a declarat Adrian Sârbu, preşedinte şi director general al CME.
Legat de această achiziţie, Central European Media Enterprises va încheia un acord de preluare, de la Top Tone Holdings Limited, a participaţiei de 20% avută de această companie la societatea Pro.BG a CME, în schimbul unei deţineri de 6% la o subsidiară nou creată care va deţine bTV şi Pro.BG.
Top Tone Holdings va avea totodată dreptul să cumpere o participaţie suplimentară de 4% la noua subsidiară, în decurs de trei ani de la finalizarea tranzacţiei, aşteptată să aibă loc în acelaşi timp cu achiziţia reţelei bTV.
CME a beneficat de consultanţă din partea sucursalei din Londra a Deutsche Bank.
CME, prezent în şapte state din Europa Centrală şi de Est
Grupul CME operează mari reţele de televiziune în şapte state din Europa Centrală şi de Est.
Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în Bulgaria (PRO.BG şi RING.BG), Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV), Slovacia (TV Markíza, Doma), Slovenia (POP TV, Kanal A, TV Pika) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino).
CME este listată la bursa electronică Nasdaq, din Statele Unite, precum şi la Bursa de Valori de la Praga.
SURSA: Mediafax