Compania Equest Investments, cu o expunere de 59% pe piaţa imobiliară românească, a anunţat că este pregătită să schimbe toţi chiriaţii din centrul comercial Vitantis din Bucureşti dacă aceştia nu îşi adaptează ofertele la preţurile actuale. Această măsură face parte din strategia de relansare a centrului comercial.
Potrivit reprezentanţilor companiei, problema principală în sudul Capitalei nu este faptul că sunt prea multe centre comerciale, ci că toate au acelaşi mix de chiriaşi, ceea ce determină involuntar ca publicul vizitator să le recepteze ca centre comerciale de proximitate.
Proprietarul Vitantis a început deja să îşi pună în practică noua strategie prin rezilierea contractului cu magazinul Mobila Bontaş, ce ocupa un spaţiu de 4.000 mp. Locul acestuia a fost luat de retailerul de mobilă Casa Rusu.
„Am preferat să reziliem contractul pe cale amiabilă cu Mobilă Bontaş, deoarece ei nu au înţeles bine promovarea. Mixul de produse pe care îl avea această companie aduce calitate, dar şi preţuri prea ridicate pentru această zonă. Casa Rusu se pliază mult mai bine pe modul în care vedem noi dezvoltarea afacerii”, a declarat Vlad Dragoescu, investment manager Equest.
Adaosuri comerciale mai mici
Dragoescu susţine că majoritatea comercianţilor preferă să compenseze orice scădere de profitabilitate prin dimi¬nuarea costurilor de achiziţie sau a chel¬tuielilor operaţionale (în special chi¬rii), fără să încerce să ofere un plus de valoare consumatorului.
„Dacă vor să su¬pra¬vieţuiască pe o piaţă cu consumatori ale căror venituri se res¬trâng, retailerii ar trebui să re¬nunţe la adaosurile co¬mer¬¬cia¬le de 200%-300%. Dacă o persoană câştigă cu 25% mai puţin, retailerii trebuie să-şi ajusteze preţurile pentru a putea oferi aceleaşi produse la un preţ cu 25% mai mic – dacă veniturile scad, trebuie să scadă şi preţurile pentru a creşte «artificial» puterea de cumpărare”, explică acesta.
Proprietarul Vitantis are în plan şi restructurarea spaţiilor din la primul etaj al centrului. Compania intenţionează să aducă noi chiriaşi, să construiască un spaţiu de joacă pentru copii, să reorganizeze zona de food-court şi să schimbe la nivelul imaginii casino-ul existent.
În prezent, gradul de ocupare al spaţiilor comerciale din Vitantis este de 93%. În cazul galeriei comerciale, gradul de ocupare este de 88%.
Investiţii în infrastructură
Strategia de relansare a Vitantis presupune şi investiţia a 500.000 de euro în facilitarea accesului către centrul comercial.
În primă fază, vor fi implementate noi sisteme de control şi gestiune trafic pentru intersecţia Vitan Bârzeşti – Splai şi cea din dreptul accesului spre Vitantis. Ulterior se vor realiza şi îmbunătăţiri la nivelul parcării, toate lucrările fiind planificate să se termine până în septembrie.
Equest mai deţine în România centrul comercial Moldova Mall din Iaşi, proiectul Equest Logistics Centre, care include un teren cu o suprafaţă totală de 11 de hectare, situat în Bucharest West Logistics Park. De asemenea, compania mai are în construcţie o parcare multi-etajată în centrul oraşului, investiţie de 16 milioane de euro.