Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat o creştere a profitului trimestrial peste aşteptările analiştilor, datorită extinderii reţelei de magazine şi a majorării vânzărilor, transmit BBC şi MarketWatch.
În perioada februarie – aprilie 2016, profitul net a urcat cu 6%, la 554 milioane de euro (621 milioane de dolari), în timp ce vânzările au crescut cu 12%, la 4,88 miliarde de euro. Analiştii se aşteptau la un profit net de 547 milioane de euro şi vânzări de 4,84 miliarde de euro.
Acţiunile Inditex au urcat miercuri cu 3,5% la Bursa de la Madrid, dar au scăzut anul acesta cu 8%.
Inditex, companie ce deţine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, are 7.085 de magazine în 90 de ţări. În ultimele luni compania a deschis magazine în Vietnam, Noua Zeelandă, Paraguay, Aruba şi Nicaragua. Până la sfârşitul lui 2016, toate brandurile vor fi disponibile online în Europa.
Marja profitului brut s-a redus la 57,8%, de la 58,3%, în timp ce nivelul dividendelor a urcat cu 15%, la 0,60 euro pe acţiune.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. AGERPRES