Grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat o creştere de 9% a profitului, în linie cu aşteptările analiştilor, datorită majorării vânzărilor, în profita unei toamne mai călduroase decât de obicei în multe state europene, transmit MarketWatch şi Reuters.
În perioada februarie-octombrie 2016, profitul net a urcat la 2,21 miliarde de euro, comparativ 2,02 miliarde de euro în perioada similară din 2015 şi în linie cu aşteptările analiştilor.
Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) a urcat cu 8%, la 3,61 miliarde de euro, de asemenea conform previziunilor analiştilor.
Vânzările Inditex au crescut cu 11%, la 16,4 miliarde de euro, de la 14,74 miliarde de euro în urmă cu un an.
Inditex, companie ce deţine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti şi Pull&Bear, are peste 7.000 de magazine în 90 de ţări. În ultimele luni, compania a deschis magazine în Vietnam, Noua Zeelandă, Paraguay, Aruba şi Nicaragua. Până la sfârşitul lui 2016, toate brandurile vor fi disponibile online în Europa.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti. AGERPRES/