Motorul de 1 litru, cu trei cilindri, conceput la centrele de cercetare și dezvoltare Ford din Aachen și Merkenich, Germania, și Dunton, Marea Britanie, este produs la uzinele din Köln și Craiova. Acesta echipează în prezent modele mici ale mărcii, precum Fiesta și B-MAX, dar și modele compacte precum Focus, C-MAX și Grand C-MAX.
87 de jurnaliști auto din 35 de țări din întreaga lume au jurizat competiția „International Engine of the Year” (IEOTY) luând în calcul performanța, consumul, rafinamentul și aplicarea cu succes a tehnologiilor avansate în materie de motoare. Eficientul motor alimentat cu benzină EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales câștigător pentru al doilea an consecutiv.
Propulsorul EcoBoost de 1 litru, care îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea, a obținut cel mai mare scor din istoria competiției. Motorul a câștigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” în cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.
Dean Slavnich, co-preşedinte al premiilor „Motorul Internaţional al Anului" şi editor al revistei Engine Technology International, a declarat: “Baby EcoBoost – primul motor în trei cilindri conceput de Ford – este încă cel mai bun motor de pe piață. Este economic în condiții reale, în timp ce turbina compactă ajută întregul pachet să propulseze cu ușurință vehicule mari precum Grand C-MAX.”
Uzinele Ford din Craiova si Köln au fost modernizate pentru a facilita producția motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de producție care reduc volum de agenți de răcire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componentă de la 2 litri anterior, contribuind la o amprentă redusă de mediu a producției.
A fost de asemenea introdusă noua tehnologie de „testare la rece”, care permite testarea motoarelor fără a fi pornite, reducând consumul de carburant și emisiile CO2 din acest proces cu 66%. Restul de energie necesară pentru operarea uzinei din Köln provine din surse regenerabile, printre care trei hidrocentrale din Norvegia și Suedia.
Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri. În primul trimestru al anului 2013 în Europa, motorul EcoBoost de 1 litru a reprezentat 42% din comenzile modelului B-MAX, 30% din comenzile modelului Focus și 24% din comenzile modelului Fiesta pe toate cele 19 piețe tradiționale ale Ford în Europa.
La Craiova, productia a demarat anul trecut in mai, in urma unei investitii de 180 de milioane de euro. Investitia totala a Ford in fabrica de motoare de la Craiova se ridica la 230 de milioane de euro, pentru sustinerea productiei motorului de 1.0 l EcoBoost si a celui de 1.5 l EcoBoost, a carui lansare a avut loc in aprilie anul acesta. Din uzia craioveană ies zilnic circa 450 de motoare.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/VcKd-OUVXFA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Două premii și pentru BMW
Un alt motorist de frunte, BMW Group a primit în cadrul aceleiași competiții două distincții la categoria de motoare de 1,6 cu propulsorul care echipează versiunile Cooper S și 2 litri, cu propulsorul TwinPower Turbo benzină de la BMW.
De la debutul competiției, în 1999, BMW a fost nelipsit din lista câștigătorilor la fiecare ediție. Totalizând 60 de premii în 15 ani, este constructorul cel mai apreciat la Engine of The Year Awards.
Este pentru al șaptelea an consecutiv când propulsorul de 1,6 litri benzină, 4 cilindri, care echipează modele MINI este recompensat la Engine of the Year Awards. Motorul vine cu o combinație unică în segment între sistemul twin-scroll turbo, cu o turbină alimentată separat de la fiecare doi cilindri, și Valvetronic, sistemul de control electronic al nivelului deschiderii valvelor de admisie. Rezultatul este un propulsor cu un răspuns excelent de la cele mai mici turații: 240 Nm între 1600 și 5000 rotații pe minut.
Toata gama MINI beneficiază de acest propulsor, cu rezultate excelente pentru dinamică și consum. Mai mult, modelele MINI Paceman și MINI Countryman sunt disponibile și împreună cu sistemul de tracțiune integrală ALL4.
Pentru al doilea an consecutiv motorul BMW de 2 litri TwinPower Turbo benzină, 4 cilindri, este recompensat cu Engine of the Year Award pentru categoria din care face parte. Turboalimentarea twin-scroll și BMW Valvetronic sunt completate de High Precision Direct Injection pentru un răspuns de la turații joase pentru sportivitate și eficiență. Propulsorul este disponibil pe o gamă largă de modele, impresionând prin combinația specifică BMW de performanțe dinamice și consum redus: BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i and BMW X1 xDrive28i.