Juriul celei de a 14-a eduții a International Engine of the Year Awards (IEOTYA), format din 76 de jurnaliști din 35 de țări a poziționat micul propulsor de 999 cmc în trei cilindri, pe primul loc cu 401 puncte. Locul secund, cu 288 de puncte, a fost ocupat de 1.4-litre TSI Twincharger produs de Volkswagen prezent pe precum Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran, Audi A1, Audi A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Škoda Fabia RS). Poziția a treia a revenit impresionantului motor V8 de 4.5 litri produs de Ferrari care intră în dotarea modelelor 458 Italia și 458 Spider.
Aceasta este prima dată când Ford câştigă premiul „Motorul internaţional al anului” în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obţinut cel mai mare scor din istoria premiilor. „Ne-am propus standarde incredibil de înalte atunci când am început să concepem acest motor”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte Ford, Global Powertrain. „Am vrut să oferim o economie de combustibil incredibilă, performanţă surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament – şi toate acestea să fie asigurate de un motor foarte mic, în 3 cilindri”, a adăugat acesta. „Echipa a reacţionat la această provocare aparent imposibilă prin inovaţii cu adevărat interesante”, a mai menționat Bakaj.
„Rezultatul schimbă regulile jocului pentru motoarele pe benzină la nivel global", a afirmat Dean Slavnich, preşedinte al premiilor «Motorul Internaţional al Anului» şi editor al Engine Technology International: „Aceasta este o victorie meritată pentru un motor cu adevărat remarcabil." Motorul, care este destul de mic cât să încapă pe o foaie A4, a fost conceput în centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania.
Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un consum de 4,8 l/100 km şi emisii CO2 de 109 g/km, iar varianta de 125 CP a aceluiași propulsor are un consum de 5,0 l/100 km și cu emisii de CO2 de 114 g/km. În prima lună de vânzări în Europa, mai mult de 4.700 clienţi au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentând aproape un sfert din toate maşinile Ford Focus comandate pe cele 19 pieţe tradiţionale europene în care este prezent Ford. Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri.
Propulsorul produs de Ford la Craiova a primit titlul de „Motorul Internaţional al Anului”
14 iunie 2012, 08:57
Ultima modificare în 14 iunie 2012, 11:57
Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford Motor Company la uzina din România – lansat în acest an pe modelul Focus în Europa și prezent în echiparea modelului B-Max – a fost declarat "Motorul Internaţional al Anului 2012”.
Etichete: craiova,
ford,
motor,
premiu
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Reţeta de supravieţuire a micilor dezvoltatori
- Piaţa asigurărilor creşte pe un butoi cu pulbere: poliţele auto
- Baronul agriculturii: campion şi la subvenţii, şi la datorii faţă de stat
- Violeta Ciurel, noul preşedinte al Consiliului Director al AXA Insurance Ungaria
- De ce ajung românii să aibă restanţe, deşi peste 90% îşi doresc să plătească
- CFR Călători are un nou director general
- STUDIU În ultimii ani, preţurile apartamentelor noi au scăzut. AFLĂ cât mai costă un apartament
- Secretar de stat de la agricultură : ”Producătorii și procesatorii de lapte și carne trebuie să se asocieze, altfel va fi foarte difcil
- BRD plăteşte din 22 iunie dividendele aferente lui 2011
- Proprietarul Zara sfidează criza: creştere de 30% a profitului