Juriul celei de a 14-a eduții a  International Engine of the Year Awards (IEOTYA), format din 76 de jurnaliști din 35 de țări a poziționat micul propulsor de 999 cmc în trei cilindri, pe primul loc cu 401 puncte. Locul secund, cu 288 de puncte, a fost ocupat de 1.4-litre TSI Twincharger produs de Volkswagen prezent pe precum Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran, Audi A1, Audi A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Škoda Fabia RS). Poziția a treia a revenit impresionantului motor V8 de 4.5 litri produs de Ferrari care intră în dotarea modelelor 458 Italia și 458 Spider.
Aceasta este prima dată când Ford câştigă premiul „Motorul internaţional al anului” în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obţinut cel mai mare scor din istoria premiilor. „Ne-am propus standarde incredibil de înalte atunci când am început să concepem acest motor”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte Ford, Global Powertrain. „Am vrut să oferim o economie de combustibil incredibilă, performanţă surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament –  şi toate acestea să fie asigurate de un motor foarte mic, în 3 cilindri”, a adăugat acesta. „Echipa a reacţionat la această provocare aparent imposibilă prin inovaţii cu adevărat interesante”, a mai menționat Bakaj.
„Rezultatul schimbă regulile jocului pentru motoarele pe benzină la nivel global", a afirmat Dean Slavnich, preşedinte al premiilor «Motorul Internaţional al Anului» şi editor al Engine Technology International: „Aceasta este o victorie meritată pentru un motor cu adevărat remarcabil." Motorul, care este destul de mic cât să încapă pe o foaie A4, a fost conceput în centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania.
Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un consum de 4,8 l/100 km şi emisii CO2 de 109 g/km, iar varianta de 125 CP a aceluiași propulsor are un consum de 5,0 l/100 km și cu emisii de CO2 de 114 g/km. În prima lună de vânzări în Europa, mai mult de 4.700 clienţi au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentând aproape un sfert din toate maşinile Ford Focus comandate pe cele 19 pieţe tradiţionale europene în care este prezent Ford. Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011.  Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri.