58.466 de exemplare vandute pe editie. Demisia echipei lui Ovidiu Ioanitoaia de la ProSport si angajarea acesteia la Gazeta Sporturilor au declansat cea mai dura batalie din istoria de pana acum a presei scrise romanesti. Din luna iunie, cand a avut loc acest eveniment, ProSport si Gazeta Sporturilor au aruncat in lupta pentru suprematie insemnate energii jurnalistice si financiare, insotite de campanii de marketing si publicitate. Orgoliile umflate, chiar si peste „cotele de inundatie ale apelor Dunarii” (dar ascunse diplomatic in declaratiile oficiale facute scrasnind din dinti), sunt „carbunii” care alimenteaza batalia dintre cele doua cotidiane sportive. Este o batalie „pe viata si pe moarte”: cine iese primul in sondajele de audienta si in raportarile de tiraj vandut este bun, demn de lauri si merita sa traiasca; cine iese al doilea este prost, demn de dispret si merita sa moara. Aceasta este de fapt esenta bataliei, iar exacerbarea orgoliilor este perfect justificata. Verdictul bataliei, „care pe care” in limbajul societatii romanesti, este dat de sondajele de audienta si cifrele de tiraj vandut. Datele oficiale sunt asteptate de cele doua tabere cu infrigurare, precum scrisorile pe care le asteapta catanele de la iubitele lor.
ProSport a rezistat la atacul Gazetei
Pana la cifrele de audienta ale Studiului National de Audienta (SNA-BRAT) care sa inregistreze eventualele „miscari” ce au avut loc in segmentele de cititori ale celor doua ziare – date care vor aparea la inceputul anului viitor – ne multumim cu declaratiile de tiraj vandut difuzate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Conform acestor date, ProSport este liderul de piata al presei sportive, ajungand in luna august la o medie de vanzari pe editie de 68.732 de exemplare, cu 4.811 exemplare mai mult decat in luna iunie, cand cei 100 de oameni ai lui Ioanitoaia au parasit subit barca Ringier. Mai mult, cotidianul condus de Cristian topescu a depasit cu 2.079 de exemplare media lunara de vanzari din luna august 2002, cand inca nu se stinsesera ecourile Campionatului Mondial de Fotbal din Japonia si Coreea de Sud. In primul semestru al acestui an, ProSport a inregistrat o medie de vanzari pe editie de 64.569 de exemplare, in timp ce concurentul sau, Gazeta Sporturilor, a avut o medie lunara de vanzari pe editie de 22.104 exemplare. In formula „cea mai buna echipa”, Gazeta a inregistrat in luna august o medie de vanzari pe editie de 58.466 de exemplare, cu 33.978 exemplare mai mult decat in luna iunie. Este un salt spectaculos, sustinut si de o promovare agresiva pe un post de televiziune, facilitate de care ProSport nu se bucura.
Potrivit declaratiilor eliberate de BRAT, Libertatea continua sa fie cel mai vandut cotidian din Romania. In luna august a.c., Libertatea a atins o medie de vanzari pe editie de 233.825 de exemplare, cu 25.696 exemplare mai mare decat media de vanzari din luna ianuarie 2003 si cu 66.225 exemplare mai mare decat media din august 2002.
ProSport ramane liderul pietei sportive
9 octombrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 9 octombrie 2003, 15:00
58.466 de exemplare vandute pe editie. Demisia echipei lui Ovidiu Ioanitoaia de la ProSport si angajarea acesteia la Gazeta Sporturilor au declansat cea mai dura batalie din istoria de pana acum a presei scrise romanesti. Din luna iunie, cand a avut loc acest eveniment, ProSport si Gazeta Sporturilor au aruncat in lupta pentru suprematie insemnate energii jurnalistice si financiare, insotite de campanii de marketing si publicitate. Orgoliile umflate, chiar si peste "cotele de inundatie ale apelo
Etichete: arhiva,
exemplar,
luna,
prosport,
vândut
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook