Pilotul francez Jean-Philippe Dayraut a fost desemnat câștigătorul campionatului de raliuri Trophee Andros, pentru al treilea an consecutiv, câștigând astfel în fața lui Alain Prost, cel care a pilotat Dacia Duster.
Ediția de anul acesta devine, astfel, cea de-a doua în care Alain Prost pierde pe mâna Daciei Duster.
Profesorul a acumulat în total 823 de puncte, iar Jean-Philippe Dayraut, care a condus în această ediție un BMW Seria 1, a strâns 843 de puncte.
Deşi ediția precedentă a pierdut locul I, pe mâna Daciei Duster, la Campionatul Trophee Andros, în faţa lui Jean-Philippe Dayraut, care a pilotat o Skoda Fabia, Alain Prost a participat la ediţia din acest an tot cu Dacia Duster, semn că ediţia precedentă nu a fost o simplă campanie de marketing înainte de lansarea SUV-ului românesc.
Paradoxal sau nu, Dacia Duster câștigat prima bătălie în cadrul campionatului național de raliuri Trophee Andros, în fața BMW-ului seria 1.
Trofeul Andros a luat fiinţă în 1990. Acest campionat pe gheaţă combină performanţele de viteză cu spectacolul, în cadrul mai multor categorii de probe.
FIŞA TEHNICĂ A VEHICULULUI DE COMPETIŢIE DACIA DUSTER
ŞASIU
Tubular, din oţel
Suspensii cu două braţe triunghiulare
MOTOR
VQ 30 al Alianţei Renault Nissan
Dispunere centrală în partea din spate
6 cilindri dispuşi în V
24 de supape
Cilindree (cm³): 2 987
Alezaj x cursă (mm): 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maximă (rot/min): 7 500
Cuplu maxim Nm CEE: 360
Regim cuplu maxim (rot/min): 5 500
TRANSMISIE
Cutie de viteze secvenţială SADEV cu 6 rapoarte
SISTEM DE FRĂNARE
Frâne faţă (ø în mm – tip) 260 – oţel ventilat
Frâne spate (ø în mm – tip) 265 – oţel
ROŢI
5.5’’ x 16’’ magneziu
DIMENSIUNI / MASE
Lungime: 4 001 mm
Lăţime: 1 900 mm
Punte faţă/spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Greutate: 950 kg
Rezervor carburant (L) 25