ANPC a transmis recent o serie de sfaturi pentru cei care vor să organizeze un eveniment la restaurant, cum ar fi o nuntă, un botez sau o petrecere. Protecția Consumatorului atrage atenția că fiecare client ar trebui să viziteze blocul alimentar şi introducerea unei clauze în contract referitoare la păstrarea de contraprobe alimentare şi la responsabilitatea în caz de toxiinfecţie.
Directorul general al ANPC Paul Anghel (ANPC) le recomandă celor care vor să organizeze un eveniment la un restaurant să viziteze blocul alimentar pentru a se asigura că există dotările necesare, dar şi starea de igienă corespunzătoare, şi să ceară introducerea unei clauze în contract care să prevadă păstrarea de contraprobe alimentare, precum şi responsabilitatea restaurantului în caz de toxiinfecţie alimentară.
Controalele ANPC s-au intensificat
”Deşi controalele ANPC s-au intensificat, iar astfel de cazuri sunt tot mai rare, iata că ceea ce s-a întâmplat la sfârşitul săptămânii trecute la restaurantul din judeţul Braşov unde 11 persoane au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecţie alimentară după un botez, ne arată că trebuie să manifestăm prudenţă şi să căutăm soluţii prin care să prevenim astfel de situaţii”, afirmă directorul general al ANPC Paul Anghel.
El are mai multe recomandări pentru cei care vor să organizeze o petrecere la un restaurant, majoritatea vizând criteriile pentru alegerea restaurantului, dar şi menţiunile pe care aceştia le pot include în contractul cu furnizorul de servicii.
”Solicitaţi permisiunea de a viziona blocul alimentar pentru verificarea condiţiilor asigurate – salubritatea localului şi dotarea corespunzătoare a blocului alimentar – esenţiale pentru depozitarea şi prepararea produselor în condiţii optime”, recomandă directorul general al ANPC. De asemenea, potenţialul client trebuie să solicite şi prezentarea spaţiului în care se va desfăşura evenimentul.
Alte criterii la care consumatorii trebuie să fie atenţi în momentul în care aleg locul în care doresc să organizeze o petrecere este ca meniul să fie redactat în mod clar, inclusiv cantităţile, modul de prezentare şi dacă există posibilitatea unei eventuale degustări. În plus, trebuie să verifice dacă preţurile înscrise includ TVA.
Ce trebuie să știe clienții
”Înainte de începerea evenimentului, să solicite accesul în blocul alimentar astfel încât să nu existe suspiciuni cu privire la calitatea produselor servite”, subliniază reprezentantul ANPC.
O altă măsură de siguranţă pe care o sugerează este ca în contractul încheiat pentru organizarea evenimentului să fie prevăzută obligativitatea păstrării de probe din produsele servite, precumşi responsabilitatea restaurantuluiîn cazul apariţiei unor probleme.
”Este importantă introducerea în contractul de prestări servicii a unei clauze care să prevadă păstrarea de contraprobe alimentare şi responsabilitatea deplină pe care o va avea restaurantul în cazul producerii unor toxiinfecţii alimentare”, afirmă Paul Anghel.