"Alstom este Belfort. Belfort este Alstom". Sub acest slogan 700 de persoane, potrivit poliţiei, 1.000 potrivit organizatorilor au protestat la această uzină unde Alstom a demarat activităţile în 1879 înainte de a produce prima sa locomotivă cu aburi în 1880 şi primul tren de mare viteză (TGV) în 1978.
În lipsa comenzilor suficiente, conducerea companiei a anunţat săptămâna trecută că va pune capăt producţiei la uzina de la Belfort până în 2018, dar s-a angajat să transfere aproximativ 400 de locuri de muncă la alte uzine din Franţa.
Având în vedere apropierea alegerilor prezidenţiale, Guvernul socialist, criticat deja pentru că nu face suficient pentru a stopa dezindustrializarea în Franţa, a demarat discuţii pe toate fronturile în încercarea de a opri închiderea uzinei de la Belfort. Statul francez, care deţine 20% din drepturile de vot în Consiliul de Administraţie al Alstom, caută în special actori care să facă comenzi în Franţa.
La nivel naţional, sindicatele au făcut un apel la greve şi manifestaţii în totaă Franţa, împotriva unei reforme a dreptului muncii, votată în vară de Parlamentul de la Paris, după mai multe luni de proteste. Actul legislativ are drept obiectiv fluidizarea pieţei muncii într-o ţară în care rata şomajului este de 10%, însă criticii acuză legea că este prea favorabilă angajatorilor în detrimentul salariaţilor.
SURSA: Agerpres