Protestele se țin lanț. Se blochează iar drumurile!

Firmele de transport memebre ale asociației FORT sunt nemulțumite de unul dintre ordinele emise de ministrul de profil și amenință cu protestele. Este a doua organizație din domeniu care ia o astfel de decizie, după COTAR.

Federaţia Operatorilor Români de Transport consideră că explicaţiile ministrului Transporturilor, Lucian Şova, faţă de promovarea ordinului pentru atribuirea curselor interjudeţene sunt lipsite de sens şi avertizează că, în cazul în care acest ordin va fi promovat în forma actuală, protestele la nivel naţional sunt inevitabile şi absolut justificate, scrie Agerpres. 

Conform unui comunicat FORT îi solicită public ministrului Transporturilor să prezinte răspunsuri la un set de 16 întrebări, printre care: În contextul în care a denunţat un posibil monopol al transportatorilor curselor intrajudeţene de pasageri, cum explică faptul că nu a existat niciun interes al altor operatori de a participa la şedinţele semestriale de atribuire a curselor rămase libere în programul de transport? Cum se explică monopolul invocat de ministru ţinând cont de faptul că pe întreaga derulare a programului de transport 2013-2019 a apărut un număr semnificativ de curse interjudeţene nelicenţiate care se desfăşoară paralel cu cele atribuite legal în 2013? De ce sunt obligaţi operatorii de transport să investească în parcul auto înainte de atribuirea curselor şi nu după ce sunt declaraţi câştigători, aşa cum se întâmplă în întreaga Uniune Europeană? De câte vehicule de transport pasageri ar avea nevoie transportatorii pentru acoperirea curselor interjudeţene conform initiaţivei ministrului şi dacă există timp suficient, respectiv furnizori, pentru livrarea acestora, până în luna decembrie? 

De asemenea, transportatorii vor răspunsuri la întrebări privind numărul de autogări care să deservească transportul interjudeţean construite în România, din investiţii publice, în ultimii 26 de ani, de ce susţine o modificare atât de radicală a modalităţii de alocare a curselor interjudeţene anunţată cu doar 6 luni înainte de o posibilă şedinţă de atribuire, dacă a fost efectuat în ultimii 26 de ani un studiu de mobilitate pentru transportul pasagerilor la nivel naţional, dacă există un studiu de impact raportat modificărilor propuse de minister, care este vechimea medie actuală a parcului de vehicule utilizate pentru efectuarea curselor interjudeţene etc.