În prezent, la nivel global, forţa de muncă este dominată, cu o pondere de 70%, de persoanele născute în perioada 1950-1979. În 2030, însă, această categorie va fi practic inexistentă în mediul de afaceri, iar forţa de muncă va fi alcătuită, într-o majoritate covârşitoare, din membri ai Generaţiei Y – tinerii care au acum vârste cuprinse între 20-30 de ani şi care atunci vor deţine poziţii cheie, de management şi de decizie, în companii.

În întâmpinarea acestei noi generaţii de corporatişti, compania de consultanţă şi-a schimbat complet sediul din complexul de birouri Floreasca Business Park. Modificările au fost realizate în parteneriat cu firmele ASUS, Techo, Bene, Bittnet Systems, Saint-Gobain RIGIPS şi Prographic Architecture Studio. Spaţiul a fost construit integral după criteriile noii generaţii de angajaţi, în ceea ce priveşte tehnologia, confortul, design-ul şi planificarea spaţiului, politicile de resurse umane şi responsabilitatea socială.

“Mobilitatea şi flexibilitatea sunt printre cerinţele precizate în peste 90% din interviurile de  angajare, cei mai buni dintre recruţi fiind interesaţi de contribuţia companiei în cadrul comunităţii şi politica de protejare a mediului. Astfel, am încercat ca prin The Y Office să oferim un exemplu, un prototip de birou care adresează nevoile noii generaţii, în contextul în care aceasta va fi factorul de decizie principal în viitorul apropiat”, a declarat Ilinca Păun, Managing Director Colliers International Romania.

Conform studiilor citate de Colliers, spaţiul per angajat va ajunge, în următorii cinci ani, la 12-15 mp, de la 8-10 mp în prezent. Biroul viitorului va avea mai puţine birouri individuale, o varietate de spaţii pentru colaborare între echipe, mai puţine săli de şedinţă şi va fi mai eficient energetic.

În cadrul The Y Office, noul birou al Colliers, peste 50% dintre birouri sunt amplasate în zona de hot-desking, unde îşi va desfăşura activitatea forţa de vânzări a companiei. Pe lângă posturile de lucru fixe, biroul conţine zone neconvenţionale, create special pentru interacţiune informală, brainstorming şi întâlniri spontane, precum şi zone de lucru dedicate, spaţii tratate acustic pentru confortul angajaţilor şi chiar o scenă, care înlocuieşte vechiul flip-chart şi încurajează exprimarea liberă şi directă.

Noul sediu al companiei acordă o atenţie specială componentei „verzi” a spaţiului de lucru: poziţionarea birourilor asigură o mai bună iluminare naturală, tehnologia mobilă (laptopuri, ultrabook-uri şi tablete) reduce masiv consumul de hârtie, comutatorul centralizat asigură un consum de electricitate mai redus. Aceste elemente „verzi” vor genera costuri de operare a spaţiului de lucru reduse cu 20%.

Conceptul a fost asigurat de studioul de arhitectură Prographic, iar partea de fit-out şi mobilier operaţional a fost realizată în parteneriat cu TECHO. Principalele elemente de design sunt birourile utilizate în sistem sharing, spaţii de lucru colaborative pentru forţele de vînzări, elementele de mobilier cu izolare fonică pentru lucru individual, zonele de relaxare şi de discuţii informale – cafeteria, lounge, canapele, fotolii, zonele de divertisment şi relaxare – cu masă de ping-pong, darts, jocuri de societate, sac de box, scena Express Yourself – pentru divertisment, dar şi pentru prezentări interne, sau seminarii şi workshop-uri cu clienţii, dotarea posturilor de lucru cu ultrabook-uri Asus Zenbook, tablete Asus VivoTab Smart, laptop-uri Asus U40SD şi sisteme All-In-One Asus ET2700 de ultimă generaţie, în premieră în România, plus o infrastructură IT wireless, telefonie VoIP şi sisteme de teleconferinţă CISCO.