Provident Financial România, compania de credite de consum care a introdus împrumutul la domiciliu în ţara noastră, avea la sfârşitul anului trecut 85.000 de clienţi, în creştere de la 33.000 de clienţi în decembrie 2007. Aceste rezultate au fost anunţate miercuri la Londra de compania – mamă, International Personal Finance, lider internaţional în furnizarea de credite de consum cu sediul central în Marea Britanie.
Provident Financial România a emis în 2008 împrumuturi cu o valoare totală de peste 42 de milioane de euro, în creştere de la 12 milioane de euro la sfârşitul lui 2007. Veniturile înregistrate de companie s-au ridicat la 19,5 milioane de euro, de la 5 milioane de euro în 2007.
„Provident Financial România a continuat în 2008 rezultatele excelente obţinute în primii doi ani de activitate, pe baza unui model de afaceri solid şi a măsurilor pe care le-am luat pentru a asigura o creştere sănătoasă. În octombrie, am înăsprit condiţiile de creditare şi suntem încrezători că suntem în măsură să facem faţă crizei actuale şi să continuăm dezvoltarea într-un ritm mai alert când situaţia economică o va permite”, a declarat Russell Johnsen, directorul general al Provident Financial România.
Investiţiile realizate de companie în 2008 pentru dezvoltarea infrastructurii şi extinderea operaţiunilor în oraşe noi au depăşit 19 milioane de euro. „În 2008, am deschis nouă sucursale noi, astfel încât infrastructura noastră teritorială are acum 16 sucursale şi puncte de lucru în alte 25 de oraşe”, a adăugat Johnsen.
Provident Financial România este specializată în acordarea de împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, direct la domiciliul solicitanţilor. Compania este înregistrată în Registrul General al instituţiilor financiare nebancare al Băncii Naţionale a României şi este membră a Asociaţiei Societăţilor Financiare din România.
Provident Financial România este parte a grupului britanic International Personal Finance (IPF), care desfăşoară activităţi în Europa Centrală şi de Est, precum şi în Mexic şi Rusia. Grupul IPF a anunţat pentru 2008 un profit brut de 88,4 milioane de euro, în creştere cu 40,3% comparativ cu 2007. IPF are acum peste 2 milioane de clienţi în cele şapte ţări în care îşi desfăşoară activitatea.