Situaţia generată de pandemia COVID-19 ne-a pus pe toţi în faţa unor decizii care ne-au schimbat modul de lucru, comportamentul de business şi abordarea faţă de canalizarea resurselor, fie că vorbim despre resurse umane sau financiare. În acest context, Provident a decis să reducă în mod considerabil comunicarea comercială în martie și aprilie şi să redirecţioneze sumele aferente către susţinerea personalului medical şi unităţilor spitaliceşti în lupta cu Coronavirus. Astfel, Provident donează 500.000 de lei către Asociaţia ,,Dăruieşte Viaţă’’ pentru susţinerea construcţiei spitalului modular pentru pacienţii cu COVID-19, se arată într-un comunicat al Provident Financial România.
Am conştientizat încă de la început că este important ca, în aceste momente, toată societatea, mai ales companiile care pot face acest lucru, să contribuie la ,,îndreptarea curbei’’. Considerăm că este esenţial să înţelegem ce poate face fiecare dintre noi şi să sperăm că, printr-un efort comun, vom reuşi să creştem capacitatea de reacţie a oamenilor din linia întâi, adică a personalului medical.
”Cred ca doar împreună și doar fiind responsabili și solidari putem trece peste această pandemie. Ajutorarea celor care au nevoie, fie că sunt pacienți, medici, asistente sau oamenii care lucrează în spital este un gest de responsabilitate individuală, dar și de responsabilitate colectivă. Este timpul ca și noi să fim alături de ei, într-o situație total nouă, pe care niciunul dintre noi nu ar fi putut-o anticipa.” – Oana Gheorghiu, fondatoare Dăruiește Viață.
”În această perioada este un moment bun ca fiecare dintre noi să se întrebe ce pot face eu pentru a ajuta. Poți rămâne în casă, îi poți ajuta pe cei vârstinici cu cumpărăturile, poți dona. Mă bucur să văd că și companiile își pun această întrebare și sprijină societatea civilă în eforturile pe care le facem pentru a fi alături de personalul medical și de pacienți. #ReușimÎmpreună.” – Carmen Uscatu, fondatoare Dăruiește Viață.
Am oferit clienţilor aflaţi în dificultăţi financiare posibilitatea de a-şi amâna plata ratelor, fără niciun efect negativ asupra lor
Dincolo de a ne implica în acest proiect, încă de la începutul epidemiei am făcut tot ce ne stă în putinţă pentru a ne proteja clienţii şi angajaţii. Astfel, am redus cu peste 75% interacțiunile fizice directe cu clienții noștri. În plus, interacționăm exclusiv cu clienții care vor și pot să fie vizitați în condiții de siguranță. Totodată, în baza unui proces implementat acum mai bine de 2 ani, le-am oferit clienţilor aflaţi în dificultăţi financiare, inclusiv ca urmare a situației generate de virus, posibilitatea de a-şi amâna plata ratelor, fără niciun efect negativ asupra lor (raportare baze de date externe, acumulare de restanțe). De asemenea, pentru clienţii aflaţi în izolare sau carantină, am aplicat acelaşi proces, în aceleaşi condiţii.
,,Pentru ca o companie să fie sustenabilă pe termen lung, ea trebuie să pună întotdeauna oamenii pe primul loc, fie că vorbim despre clienţi sau angajaţi. Da, suntem conştienţi de efectele pe care le va avea această pandemie asupra mediului de afaceri. Suntem conştienţi că multe dintre planurile fiecăruia dintre noi vor fi amânate sau anulate. Dar, în egală măsură, am înţeles că o putem lua de la capăt, atunci când totul se va fi terminat, dacă ne vom stabili priorităţile corect în această perioadă. Iar prioritatea noastră a fost și rămâne grija pentru oameni’’, a declarat Florin Bâlcan, directorul general al Provident Financial România.
Încă de la declanşarea stării de urgenţă, toţi angajaţii din sediul central și echipele de suport din teren lucrează de acasă pentru protecţia lor şi a celor dragi. De asemenea, am oferit echipamente şi materiale sanitare angajaţilor din teren şi am stabilit reguli clare pentru procesul de interacțiune cu clienții astfel încât să reducem la minimum expunerea angajaţilor noştri şi a clienţilor, în egală măsură. Atribuţiile angajaţilor din grupa de vârstă 65+ au fost regândite, astfel încât să nu părăsească domiciliul şi să fie în deplină siguranţă.
Implicarea merge dincolo de relaţia contractuală, iar sprijinul pe care îl oferim în această perioadă nu este doar financiar. Astfel, încercăm să le oferim ajutor clienţilor care nu se pot descurca singuri cu procurarea alimentelor sau altor lucruri de necesitate.
Am oferit deja tuturor angajaţilor alternative prin care îşi pot oferi ajutorul pentru diferite cauze sociale sau acţiuni de voluntariat pe tot teritoriul ţării. Este momentul în care toţi avem oportunitatea să împărţim cu ceilalţi din lucrurile pe care le ştim, din cele pe care le putem face şi din timpul pe care îl avem la dispoziţie, mai precizează comunicatul Provident Financial România.