Într-o conferință susținută din postura de președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Diester Zetsche – șeful grupului Daimler – a menționat pașii pe care îi vor face producătorii auto în acest an.
„Contrat titlurilor de-o șchioap din ziare și în ciuda Brexit-ului, încrederea cumpărătorilor de mașini a rămas, până acum, ridicată” și-a început declarația președintele ACEA. Așa se face că anul trecut, vânzările de autoturisme au crescut cu 6,8%, ducând piața până la 14,6 milioane de mașini, cea mai ridicată valoare din ultimii nouă ani.
În privința anului 2017, Zetsche este precaut: „ritmul va încetini, iar creșterea așteptată este de doar 1%”. La incertitudinile legate de măsurile legislative și de taxare din fiecare stat în parte se adaugă în acest an și două norme legislative cu impact major. Este vorba despre modificarea testelor de laborator pentru detectarea emisiilor de CO2 (WLTP) și primul pas către un nou test pentru măsurarea emisiilor poluante în condiții reale de trafic (RDE).
„Atât WLTP cât și RDE sunt măsuri esențiale pentru a recâștiga încrederea consumatorilor, dar amândouă au nevoie de o implementare corectă”, a adăugat Dieter Zetsche. În privința RDE mai sunt necesare clarificări ale Comisiei Europene, în timp ce WLTP trebuie mai întâi bine popularizat și, mai apoi, interpretat cu precauție. Și trebuie să ne asigurăm că factorii de decizie din politică sau administrație nu vor lua în calcul acest nou standard de testare pentru a majora taxele pe poluare din anumite state, a adăugat președintele ACEA. Prin urmare, oficialii ACEA atrag atenția că, odată cu noile rezultate relevate de testele WLTP este posibil ca nivelul mai mare al emisiilor raportat pentru fiecare vehicul să însemne, totodată și taxe mai mari pentru posesori.