Înmatriculările de mașini din Europa vor scădea de la 13,5 milioane în 2011 la nu mai mult de 13 milioane în 2012 estimează PwC, care menționează că anul următor va fi al cincilea, consecutiv, de recul al pieței auto. Asta după ce, în 2007, erau înmatriculate peste 16 milioane de vehicule. În acest context, Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse, este de părere că mărcile grupurilor PSA, Fiat și Renault vor avea cel mai mult de suferit. Motivația acestei prognoze este legată de proveniența veniturilor celor trei mari companii europene. Astfel, francezii de la PSA obțin circa 73% din venituri din piețele europene, în timp ce conaționalii de la Renault câștigă din aceeași sursă peste 70% din venituri, iat Fiat, ceva mai mult de 54%. „PSA și Fiat vor întâmpina cele mai mari probleme pentru că au o expunere prea mar în Europa, nu se află nici în cel mai bun moment al producției și au deja balanțele financiare slăbite”, consideră Ellinghorst.
Vești alarmiste
Șeful PSA, Philippe Varin, pare conștient de problemele care afectaeză compania sa. Într-o declarație dată pe 14 decembrie acesta menționa că, în a doua parte a lui 2011, grupul francez a pierdut mai mulți bani decât a reușit să câștige în  prima jumătate a anului când vânzările păreau să reintre pe un trend pozitiv. Francezii ar putea concedia peste 6.800 de muncitori în 2012. Și Carlos Tavares, directorul operațional al grupului Renault a tras un semnal de alarmă pe 16 decembrie. „În ultimele săptămâni ne-am întors la un trend foarte apropiat de cel din 2008 (n.n. – când piețele europene au înregistrat un puternic recul). Este o situație foarte, foarte serioasă”, a declarat oficialul Renault. Cu toate acestea, Tavares consideră că grupul său este mult mai bine pregătit decât acum trei ani pentru a înfrunta o nouă scădere a pieței și că nu se pune problema unor concedieri colective.
Analiștii europeni sunt de părere că mărcile premium vor traversa și 2012 mult mai bine decât producătorii vehiculelor de volum. În timp ce segmentul de piață al mașinilor ieftine va fi penalizat de scăderea încrederii populației, teama de concedieri sau scăderea veniturilor, în zona mașinilor scumpe efectele pozitive pot fi puse, ca și în 2011, pe seama achizițiilor făcute de companii. „Mărcile vor trebui să ofere discounturi substanțiale pentru a atrage clienți”, este de părere Ferdinand Dudenhoeffer, director la C enter for Automotive Research al Universității din Duisburg-Essen. Acest element este deja viibil în majoritatea piețelor din Europa. În Germania, de exemplu, publicația Autohaus PulsSchlag menționează o creștere a stimulentelor medii oferite cumulat de producători și dealeri de la 10,5% în iunie, la 11,1% în noiembrie. În unele cazuri se pot atinge discounturi de până la 18%, menționează și Dudenhoeffer.