PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi Motors discută despre extinderea unui parteneriat între cele două companii care ar putea conduce la preluarea unei participaţii de 30%-50% la producătorul auto japonez de către cel francez, transmite Reuters, citat de Mediafax. Astfel, Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, ar putea prelua până la 50% din Mitsubishi Motors pentru 300 miliarde de yeni (3,4 miliarde dolari), acţiunile companiei japoneze avansând cu 22% în urma in
PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi Motors discută despre extinderea unui parteneriat între cele două companii care ar putea conduce la preluarea unei participaţii de 30%-50% la producătorul auto japonez de către cel francez, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Astfel, Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, ar putea prelua până la 50% din Mitsubishi Motors pentru 300 miliarde de yeni (3,4 miliarde dolari), acţiunile companiei japoneze avansând cu 22% în urma informaţiei apărute în publicaţia de afaceri Nikkei.
„Este adevărat că discutăm mai multe posibilităţi, printre care şi preluarea unei participaţii”, a declarat Tetsuji Inoue, purtător de cuvânt al Mitsubishi Motors.
Peugeot a confirmat că a început discuţii cu Mitsubishi Motors privind „extinderea relaţiei dintre cele două companii, care ar putea conduce la un parteneriat strategic”.
Mitsubishi, pe locul şapte în rândul celor opt producători auto japonezi, are mare nevoie de un partener strategic, după eşecul unui parteneriat cu grupul DaimlerChrysler în 2005.
Preluarea Mitsubishi, sub semnul presiunii concurenţiale de la Renault-Nissan
Interesul Peugeot pentru Mitsubishi Motors este conform cu strategia noului director general Philippe Varin de dezvoltare a grupului la nivel mondial.
Peugeot şi Mitsubishi colaborează deja la trei proiecte, respectiv o companie mixtă în Rusia, un acord de producţie de echipamente pentru vehicule sport utilitare şi un plan prin care compania japonează va produce maşini electrice sub branduri franceze.
Peugeot, pe locul opt la nivel mondial în funcţie de volumul vânzărilor din 2008, se va confrunta cu creşterea presiunilor concurenţiale din partea Renault, care îşi dezvoltă colaborarea cu partenerul de alianţă Nissan.
SURSA: Mediafax