PSD bate record după record! Investiții de zeci de miliarde de euro în infrastructura rutieră și feroviară

În perioada recentă, în guvernarea PSD, atât infrastructura rutieră, cât și cea feroviară au beneficiat de investiții semnificative, marcând o schimbare notabilă în strategia de dezvoltare a țării.

Segmentul Rutier

În domeniul infrastructurii rutiere, unul dintre cele mai ambițioase proiecte susținute de Grindeanu este Autostrada A8, care va conecta Iașiul de Târgu Mureș, traversând regiunile de nord-est ale României. Acest proiect nu doar că va facilita circulația între două dintre cele mai importante orașe ale țării, dar va stimula și dezvoltarea economică regională, contribuind la integrarea mai bună a acestor zone în rețeaua națională de transport. De asemenea, lucrările la Autostrada Moldovei, un alt proiect de mare amploare, sunt în plină desfășurare pe toate loturile. Se estimează că anul acesta vor fi deschiși primii kilometri ai acestei autostrăzi esențiale, care va îmbunătăți considerabil conexiunile dintre regiunile Moldovei și restul țării, facilitând transportul de persoane și mărfuri.

Segmentul Feroviar

În ceea ce privește infrastructura feroviară, Sorin Grindeanu a acordat o atenție deosebită modernizării și optimizării transportului pe calea ferată. Printre realizările notabile se numără reintroducerea în circulație a vagoanelor seria 21-90, produse de Astra Arad. Aceste vagoane, care sunt capabile de o viteză maximă de 200 km/h, au fost supuse unei reparații capitale în 2024 la SC Atelierele CFR Grivița. După modernizare, vagoanele au fost reintroduse în circulație sub noua serie 21-91, fiind integrate în trenurile IC 581 și IC 582 pe ruta București Nord – Constanța și retur. Această modernizare nu doar că îmbunătățește standardele de confort și siguranță, dar și contribuie la creșterea capacității de transport pentru călătorii interni și internaționali.

În plus, după o întrerupere de 19 ani, cursele pe ruta București-Giurgiu au fost reluate, ceea ce marchează o revenire importantă pentru conexiunea feroviară între aceste două localități. Modernizarea a 12 kilometri de cale ferată între Vidra și Comana, inclusiv construcția unui nou pod la Grădiștea, a fost esențială pentru reluarea acestor servicii. Acest proiect nu doar că restaurează o legătură importantă, dar îmbunătățește și infrastructura feroviară locală, facilitând transportul de persoane și mărfuri.

Achiziții și Planuri Viitoare

Pe lângă aceste inițiative, în prezent sunt în curs de licitație 160 de garnituri de tren, care vor fi achiziționate în perioada următoare. Această achiziție este remarcabilă, având în vedere că România nu a mai cumpărat trenuri noi în ultimii 25 de ani. Investiția în noi garnituri de tren reflectă angajamentul de a revitaliza și moderniza rețeaua feroviară a țării, având în vedere că, în trecut, investițiile majore au fost predominant concentrate pe infrastructura rutieră.

În concluzie, sub conducerea lui Sorin Grindeanu, România a făcut progrese semnificative în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii, atât rutiere, cât și feroviare. Aceste investiții sunt esențiale pentru îmbunătățirea mobilității, stimularea dezvoltării economice regionale și creșterea standardelor de confort și siguranță pentru cetățeni.

Sorin Grindeanu
SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu

„Dacă pe zona rutieră cât de cât lucrurile se văd şi merg, în acest moment sunt vreo 800 de km de autostradă şi de drum expres în lucru în România, pe zona cealaltă, cea feroviară, trebuie să recuperăm timpul pierdut”, spunea Sorin Grindeanu, la începutul lunii iulie.

Planul Național de Investiții este de 70 de miliarde până în 20230

Prin aceste investiții, Sorin Grindeanu și Ministerul Transporturilor vor aduce îmbunătățiri semnificative serviciilor feroviare din România. Modernizarea vagoanelor seriei 21-91 va spori confortul pasagerilor și va alinia infrastructura feroviară românească la standardele europene. Acest demers face parte dintr-un program investițional finanțat din fonduri proprii de CFR Călători, demonstrând angajamentul autorităților de a revitaliza și moderniza transportul feroviar.

Ministrul Sorin Grindeanu afirmă că Planul Național de Investiții pentru perioada până în 2030, aprobat de Comisia Europeană, are o valoare totală de 70 de miliarde de euro, din care au fost deja asigurate finanțări de aproximativ 40 de miliarde de euro.

În ultimele zile, au fost finalizate sau deschise licitații pentru proiecte importante de infrastructură rutieră, precum podul peste Prut de la Ungheni și Autostrada A6 – Craiova-Filiași.