Primăriile şi Consiliile judeţene ar trebui să poată realoca din bugetele proprii sume suplimentare pentru acoperirea necesităţilor urgente, spune președintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, care cere modificarea de urgență a legislației în acest sens.
Preşedintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a cerut autorităţilor modificarea urgentă a cadrului legal, în contextul epidemiei de coronavirus.
Liderul PSD dorește ca primăriile şi Consiliile judeţene să poată realoca din bugetele proprii sume suplimentare pentru acoperirea necesităţilor urgente şi simplificarea procedurilor de achiziţii publice strict pentru echipamentele medicale.
„Solicit modificarea urgentă a cadrului legal, astfel încât primăriile şi Consiliile judeţene să poată realoca din bugetele proprii sume suplimentare pentru acoperirea necesităţilor urgente. Este nevoie rapid de simplificarea procedurilor de achiziţii publice strict pentru echipamentele medicale.
Nu putem aştepta trei luni până se fac licitaţiile, conform procedurilor actuale. Nu mai este timp de pierdut”, a spus Ciolacu, miercuri, într-un mesaj video pe Facebook, după şedinţa Comitetului Executiv Naţional al PSD.
”Măsuri mai clare”
El a adăugat că trebuie luate „măsuri mai clare” pentru persoanele în vârstă.
„După bâlbele de ieri dintre preşedinte şi Guvern, nimeni nu a înţeles ce trebuie să facă. Protecţia persoanelor de peste 65 de ani trebuie să devină o prioritate. Statul trebuie să îi ajute pe aceşti oameni, ei sunt părinţii şi bunicii noştri, ei sunt cei mai expuşi riscurilor.
Colegii mei din judeţe au luat deja măsuri să îi ajute, dar este nevoie de mai mult. Vom lua în Parlament toate măsurile necesare pentru ca nimeni să nu mai aibă probleme în această perioadă cu plata ratelor şi a facturilor sau cu achiziţia de alimente şi utilităţi.
Vom lua măsuri de sprijin pentru mediul de afaceri. Sunt cinci proiecte de lege pe care vreau să le trecem în maximum 10 zile, să ajungă imediat la promulgare. Sper că va exista consens pe toate aceste lucruri”, a menţionat Ciolacu, conform Agerpres.