Social democrații au găsit două soluții care pot pune capăt crizei prețurilor la carburanți. Într-un comunicat transmis astăzi, PSD susține că pentru reducerea prețurilor la combustibili există două soluții.
Mai exact, prima dintre ele o reprezintă introducerea unui preț maximal, iar cea de a doua ar putea fi limitarea adaosului pe lanțul comercial.
Totodată, reprezentanții partidului mai transmit că Ministerul Finanțelor a pus deja la dispoziția Ministerului Energiei toate datele necesare pentru o reglementare justă.
Soluțiile PSD pentru reducerea prețurilor la carburanți
„PSD a prezentat soluțiile pentru reducerea prețurilor la combustibili prin plafonare, respectiv introducerea unui preț maximal sau limitarea adaosului pe lanțul comercial. Acest lucru nu a exclus colaborarea între toate partidele din Coaliție pentru identificarea soluției potrivite.
De altfel, Ministerul Finanțelor a pus la dispoziția Ministerului Energiei toate datele necesare pentru o reglementare justă în acest domeniu”, potrivit unui comunicat de presă.
Social democrații susțin că și experții PSD sunt pregătiți să ofere sprijin Ministerului Energiei astfel încât actul normativ să fie elaborat.
Totodată, reprezentanții partidului mai adaugă și că intervenția Guvernului în acest domeniu nu trebuie realizată prin instrumente fiscale care sunt dificil de implementat și nu garantează o reducere a prețurilor.
„Precizăm totodată că, așa cum a subliniat chiar purtătorul de cuvânt al PNL, intervenția Guvernului în acest domeniu nu trebuie să se facă prin instrumente fiscale întrucât acestea sunt dificil de implementat și nu garantează reducerea prețurilor la consumatorul final”, arată sursa citată.
Ce rezultat ar avea reducerea accizelor?
PSD dă exemplu situația din Germania, dar și din alte țări europene, unde deși accizele și TVA au fost reduse, operatorii economici nu au scăzut prețurile la pompe.
„De altfel, se poate observa că soluțiile fiscale implementate în alte state europene, cum ar fi reducerea accizelor și a TVA în Germania, nu i-au determinat pe operatorii economici să scadă prețurile la pompă. Ar fi deci o greșeală fundamentală ca Guvernul României să opteze pentru soluții care au eșuat deja în altă parte.
Din punct de vedere procedural însă, la fel cum s-a întâmplat și în cazul plafonării prețurilor la energie electrică și gaze naturale, proiectul de act normativ trebuie inițiat de Ministerul Energiei, care răspunde în mod direct de monitorizarea pieței și a stocurilor de carburanți”, se menționează în finalul comunicatului.