"În momentul de faţă suntem în continuare în fază de prospectare pentru a găsi cel mai potrivit oraș pentru următorul magazin. Ce va pot spune cu siguranţă este că lucrăm la asta, avem un Land Acquisition manager începând din mai 2010, care cu asta se ocupă: prospectează piaţa, caută terenuri. Încă nu am stabilit care va fi orașul: este interesant şi Bucureşţiul, dar şi celelalte orăşe cu peste 300.000 de locuitori din ţară”, spune Cornel Oprișan, Retail Manager IKEA România, ca răspuns la informația apărută ieri despre posibilitatea construcției un nou IKEA la Iași.
Acesta a subliniat că ținta este de a ajunge ”mai aproape” de cât mai mulți români și, în acest sens, este posibil să reușească , prin intermediul unui nou magazin, ”cât mai curând".  Potrivit unui raport al fondului britanic de investiţii European Convergence Development Company (ECDC), unul dintre acţionarii Era Shopping Park Iaşi, reprezentanții retailerului suedez de mobilier negociază, în prezent, deschiderea unui magazin în cadrul Era Shopping Park din Iași. ”Discuţiile cu IKEA sunt în curs, cu o perspectivă pozitivă pentru 2013”, se arată în raportul citat.
Rezultatele magazinului IKEA din România au fost în creștere cu 10,8% față de anul fiscal 2011. În această perioadă, 3 milioane de clienți au trecut pragul magazinului. Aceștia au plecat acasă cu peste 11 milioane de produse în valoare de 400 milioane lei (inclusiv TVA). La nivel de grup, vânzările IKEA au crescut cu 9,5% în anul fiscal 2012 (1 septembrie 2011– 31 august 2012), până la 27 de miliarde de euro. Pentru magazinele deja deschise, vânzările s-au majorat cu 4,6%. Profitul net a crescut cu 8%, până la 3,2 miliarde de euro, datorită volumului mai mare de vânzări și a atenţiei permanente asupra costurilor.