Cât de mult poți susține un magazin în condițiile în care perspectivele acestuia nu sunt tocmai roz? În cazul lui Dan Șucu, proprietarul lanțului Mobexpert, doi ani au fost de ajuns pentru o unitate care nu a avut rezultatele scontate. Este vorba de magazinul din centrul comercial Sun Plaza pe care a decis să-l închidă, la începutul acestei săptămâni, spre nemulțumirea proprietarilor complexului.
”Magazinul din Sun Plaza a fost deschis în 2010 și nu a atins niciodată nivelul de performanță așteptat”, declară pentru Capital Dan Șucu. ”L-am susținut timp de doi ani, dar am decis să închidem pentru că nu vedeam nicio perspectivă de îmbunătățire a rezultatelor și pentru că am considerat că trebuie să ne folosim resursele pentru alte oportunități”, completează acesta.
Decizia lui Dan Șucu, unul dintre cei mai apreciați oameni de afaceri români, i-a nemulțumit pe proprietarii centrului comercial Sun Plaza care au anunțat, prin intermediul unui comunicat de presă, că Mobexpert a încălcat obligațiile de desfășurare a activității asumate prin contractul de închiriere, înregistrând în același timp și o datorie foarte mare. În același comunicat, cei de la Sun Plaza au declarat că vor lua ”calea legală pentru recuperarea datoriilor înregistrate de grupul Mobexpert”.
Dan Șucu a refuzat să comenteze gestul celor de la Sun Plaza, declarând pentru Capital că ”România este, în acest moment, consternată de conflictul public și lipsa unei căi de dialog și înțelegere între Președenție și Guvern. Îmi place să cred că oamenii de afaceri își rezolvă problemele în mod privat și, în cazul în care nu se înțeleg, cheamă un arbitru și îi respectă decizia”.
Mobexpert este unul dintre cei mai mari retaileri de mobilă din România, cu o cifră de afaceri în 2011 de 113 milioane de euro. La nivel național, Mobexpert are 10 hipermagazine, respectiv alte 20 de unități de dimensiuni mai mici.