Investiţia a implicat achiziţionarea unei linii de sortare şi etichetare de carte şi CD-uri (fie ele filme, soft sau muzică), linie unică în România la acest moment, capabilă să proceseze 8000 de bucăţi pe oră. „Serviciu logistic complet înseamnă depozitare, transport, distribuţie şi merchandising, cu alte cuvinte oferim companiilor care fiinţează pe piaţa de carte, film sau muzică un serviciu care să le ia din atribuţiunile zilnice o serie de operaţiuni care nu ţin de corebusinessul lor” declară Sorin Sofian.

Potrivit lui Sofianu, o companie care îşi externalizează serviciul de logistică şi transport poate resimţi din prima lună un plus în balanţă. „Din studiile noastre am aflat că externalizarea serviciilor de logistică şi transport poate aduce unei companii din piaţa de carte sau media o scădere de 15% până la 20% a costurilor cu aceste operaţiuni extrem de tehnice şi costisitoare” declară Sorin Sofian. Companiile din această piaţă sunt în permanenţă presate de vănzătorii finali, lanţurile de retail, să livreze marfa „a doua zi” chiar dacă comenzile sunt plasate la ultima oră de program. „Argumentul TCE în această situaţie este acela ca avem sortatorul şi hubul de curierat în aceeaşi locaţie. Asta face să putem livra a doua zi marfa către destinatari, chiar dacă primim comanda foarte târziu” declară Sorin Sofian.    

Cum să câștigi o piață de 12 milioane de euro

În demersul lor logistic companiile uită adesea să ia în calcul o serie de costuri, uneori importante, care atârnă totuşi în balanţa lor de cheltuieli. „Am aflat din discuţiile pe care le avem cu reprezentanţii companiilor din piaţa vizată că există o serie de companii care nu au o evidenţă exactă a diferenţelor de stoc, pierderi semnificative care dispar la odată cu predarea stocului către un logistician. În cazul diferenţelor de stoc, logisticianul este bun de plată!” întăreşte Sorin Sofian.

Altfel, lucru specific pentru orice industrie, există costuri ascunse pe care o serie de companii care işi fac singure depozitarea uită cu desăvârşire. Declaraţia „depozitul nu mă costă, este al meu” cum spun uneori directorii de companii este total eronată, susține managerul. „Oamenii noştri de vânzări aud adesea astfel de afirmaţii, total false. Chiar dacă depozitul aparţine companiei, el implica costuri de fiecare dată şi abia după externalizare devin vizibile companiei care a făcut acest pas” declara Sorin Sofian.

Investiţia TCE Holding în această inie de business vizează o piaţă estimată la aproximativ 12 milioane de euro. „Cele 12 milioane de euro privesc cheltuielile legate de logistică, transport şi servicii precum merchandising-ul – asistarea la receptia marfii la destinatar sau aranjarea pe raft a produselor fiind un serviciu vital în această îndustrie – pe care sunt obligate să le suporte anual companiile din acestă piaţă. Odată cu sortatorul aflat acum în depozitul TCE Holding din Bucureşti, companiile din piaţa de carte şi media au la îndemână un serviciu inexistent până acum” declară Sorin Sofian.