Costul ridicat al benzinei, al asigurărilor mașinilor, respectiv situația economică dificilă a dus la creșterea numărului de abonamente și cartele vândute pentru mijlocele de transport în comun.
Acest boom se datorează tinerilor care au început să-și lase mașinile în garaj și să folosească metrourile sau autobuzele.
Această inițiativă nu aparține tinerilor români, ci studenților britanici. Noua generație de tineri care plătește taxe mai mari la instituțiile de învățământ și, în același timp, are șanse mai mici de a-și găsi de muncă, se pare că adoptă un nou stil de viață, luând în calcul numărul record de abonamente vândute pe mijloacele de transport în comun.
Cel mai mare operator, National Express a vândut cu 36% mai multe abonamente cu discount (tipice pentru studenți) în 2011 față de 2010. Rezultatele sunt îmbucurătoare și la companiile feroviare. S-au vândut (sau reînnoit) 1,2 milioane de carduri specifice pentru transportul cu trenul. În urmă cu câțiva ani, erau vândute doar 950.000 de astfel de produse. Potrivit Asociației Operatorilor Feroviari, tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani au efectuat 50 de milioane de călătorii cu trenul în 2011, cu 60% mai mult decât făceau în urmă cu 5 ani.