Contractul de privatizare al Automobile Craiova a fost adaptat la realităţile economice actuale, determinate de efectele crize economice globale, după ce preşedintele AVAS, Aurelian Popa și Don Gelinas, reprezentant al Ford Motor Company, au semnat un act adiţional prin care obligațiile asumate inițial de Ford pentru uzina de la Craiova au fost amânate până la finalul acestui an.
Așadar, printre principalele modificări apărute prin acest document, au fost punctuate și simplificarea procesului de restructurare prevăzut în contractul inițial, prelungirea până la 31 decembrie 2012 a termenelor de realizarea a obligaţiilor post-privatizare asumate de cumpărător şi simplificarea procedurii de eliberare a garanţiilor pentru executarea investiţiilor.
Documentul mai prevede și acomodarea ajutoarelor de stat autorizate cu noile condiţii din planul de afaceri şi din contractul de vânzare cumpărare de acţiuni, dar și achitarea penalităţilor prevăzute în contract, drept compensaţie pentru nerealizarea numărului de autovehicule asumat prin contract.
Potrivit şefului AVAS, Aurelian Popa,
În urma derularii procesului de privatizare, la 12 septembrie 2007, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a semnat împreună cu Ford Motor Company un contract de vânzare cumpărare de acțiuni pentru un pachet de 72,4% din acțiunile Automobile Craiova.
Procesul de privatizare s-a finalizat cu Ford Motor Company, singurul investitor care a depus oferta de cumpărare, fiind emisă în acest sens Legea nr.36/2008 privind unele măsuri pentru privatizarea Societăţii Comerciale Automobile Craiova.