Obiectivul principal al UAPR este promovarea intereselor si ideilor oamenilor de publicitate in mediul de afaceri romanesc. Dincolo de acest obiectiv, ce reprezinta mai degraba un program generic, Radu Florescu, presedintele UAPR, este multumit, pentru ca asociatia a reusit sa adune in jurul unei mese toate marile agentii de publicitate din Romania, dupa ani buni de „razboi”, animozitati si tensiuni. „Nu este Masa Rotunda a Regelui Arthur si a cavalerilor sai, afirma cu umor Radu Florescu, dar e o masa la care se discuta fata in fata problemele industriei de publicitate din Romania”. Prin aceasta „asezare a batranilor” la masa s-a reusit dezamorsarea unor tensiuni vechi pe piata de publicitate. Fireste, nu toate diferendele si antipatiile au fost inlaturate sub umbrela UAPR. Radu Florescu impartaseste opinia ca nivelul de comunicare si cooperarea dintre agentii nu se afla inca la nivelul dorit. O dovada ca uniunea prezinta credibilitate este cresterea numarului de membri, de la 8 in momentul infiintarii la 23 in prezent. (Cotizatia anuala este de 1.000 de dolari.)
Festivalul de creatie publicitara Ad’Or este, fara indoiala, marea realizare a uniunii din acest an. „Organizarea festivalului a fost un succes”, considera presedintele UAPR. El regreta absenta D’Arcy din festival, absenta datorata retragerii temporare a agentiei din UAPR.
Cea mai mare dezamagire a lui Radu Florescu este esecul introducerii „taxei pentru licitatie”. Prin aceasta, agentiile participante la o licitatie solicitau clientului suma de 1.000 de dolari. Acest principiu a fost adoptat initial de membrii UAPR, dar „minunea”, ca orice minune, n-a durat decat „trei zile”. „Taxa pentru licitatie a fost adoptata de UAPR pentru ca pe piata romaneasca sunt prea multe licitatii false, explica Radu Florescu. Vine un client si spune ca are pentru licitatie un buget de un milion de dolari…Agentiile inscrise in licitatie, vin la prezentare si constata ca bugetul e la un sfert din ceea ce s-a spus la inceput. Fixasem taxa pentru licitatie pentru a verifica, intr-un fel, seriozitatea clientului.” Dar principiul nu a fost respectat de catre unele agentii. Radu Florescu a evitat sa faca nominalizari. „A fost o smecherie, altfel nu pot s-o numesc, faptul ca unele agentii au crezut ca daca nu cer clientilor taxa isi pot crea un anumit avantaj la licitatii”, spune Florescu.
O alta nemultumire a presedintelui a fost aparitia in revista noastra a studiului firmei Daedalus, comandat de UAPR, referitor la piata de publicitate din Romania. Faptul ca in Capital „a rasuflat” studiul, a creat o agitatie in UAPR, generata mai ales de agentiile care iesisera „sifonate” in cercetarea respectiva. Fireste, Radu Florescu, in calitate de presedinte, a fost bombardat cu reprosuri.     

Bile albe
· Dupa multi ani de „razboi”, reprezentantii marilor agentii de publicitate s-au asezat la aceeasi masa si discuta probleme specifice breslei.
· Organizarea de cursuri de pregatire in domeniul creativitatii, strategia planificarii etc.
· Organizarea festivalului de creatie publicitara Ad’Or.
· Ameliorarea favorabila a Ordonantei 99/2000 privind promotiile si campaniile publicitare.
· Reprezentarea Romaniei la diferite manifestari ale industriei internationale de publicitate.
· Studiul despre piata agentiilor de publicitate comandat firmei Daedalus.
    
Bile negre
· Cooperarea si comunicarea dintre agentii continua sa se afle la un nivel sub asteptari.
· Esecul introducerii „taxei de licitatie” in valoare de 1.000 de dolari. Membrii UAPR care participau la o licitatie solicitau aceasta taxa ,ce reprezenta o suma simbolica pentru munca depusa la prezentare si un test al seriozitatii clientului.
· Publicarea in revista Capital a studiului Daedalus.
· Retragerea agentiei D’Arcy din asociatie, din cauza unei crize de comunicare intre conducerea UAPR si noul management al agentiei. Dupa putin timp, D’Arcy a revenit in asociatie.