Cheltuielile companiilor pentru publicitate prin reţele sociale vor creşte cu 17%, în 2009, până la 2,35 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent studiu eMarketer.
“O creştere de două cifre este o veste bună într-o perioadă în care previziuniule globale pentru cheltuielile cu publicitatea online arată creşteri sub zece procente”, spune Debra Aho Williamson, senior analist la eMarketer.
În 2008, analiştii eMarketer au evaluat cheltuielile totale pentru advertising prin reţele sociale (Facebook, Hi5, Myspace, etc) la aproximativ două miliarde de dolari.
În perioada 2009-2013, eMarketer prognozează creşteri anuale de minim zece procente ale cheltuielilor pentru publicitate prin reţele de socializare.
“În pieţe precum China, Japonia, Coreea de Sud şi Rusia, reţelele sociale au venituri în creştere nu doar din advertising, ci şi din vânzarea produselor virtuale şi din taxele plătite de membri pentru jocuri sau acces la conţinutul şi serviciile premium”, afirmă Williamson.
Potrivit Comscore World Metrix, în luna decembrie a anului trecut, peste 210 de milioane de europeni au vizitat un site al unei reţele sociale.
Investiţiile în publicitate pe reţele sociale 2008-2013
An Total piaţă (miliarde dolari) Evoluţie faţă de anul precedent (%)
2008 2 44,4
2009 2,35 17
2010 2,60 10,9
2011 2,87 10,4
2012 3,18 10,8
2013 3,49 9,6
Sursa: eMarketer.com