Acest tip de publicitate este urmat la mare distanţă de formatele interuptive de tip pop-up şi de conţinut sponsorizat. Reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla mişcare a mouse-ului au generat 6,37 milioane lei. Pe locul al treilea ca valoare a încasărilor se află conţinutul sponsorizat – 4,88 milioane lei, conform Agerpres.
Din cele 13 formate urmărite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obţinute din utilizarea formatelor embedded, interruptive, conţinut sponsorizat, căutări sponsorizate, direct e-mail marketing şi marketing afiliat.
Companiile care investesc în publicitatea online din România abordează încă formatele clasice de publicitate online.
"Cred că anul 2012 va fi anul revoluţiilor şi chiar dacă formatele de publicitate cel mai des întâlnite vor rămâne cele clasice, se va pune mai mult accent pe găsirea unora noi, creative, care în acelaşi timp să fie mai puţin agresive şi intruzive. Educaţia online a marilor companii este în creştere şi cred că acest lucru se va concretiza în alocarea de bugete din ce în ce mai mari spre industria online", a spus Adrian Ghisa, Country Manager Carnation Group România.
Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat în studiul ROADS se ridică la 43,7 milioane lei pentru primele 6 luni din 2011, în scădere cu 0,6% faţă de ultimul semestru din 2010, dar cu 4% mai mari decât în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2010. Totodată, investiţiile în publicitatea online în primul semestru din 2011 au generat cele mai mari venituri faţă de aceeaşi perioadă din 2007 şi până în prezent.